Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

carl_pe

Ny medlem
Paris-Stockholm tidigare idag. Blev upplyst att förmånen bara gäller alkoholfria drycker! Ville inte börja tjafsa, men blev ganska förbannad när jag landade och kollade texten på hemsidan som tydligt anger att det gäller alla drycker (utan internet på planet har man ju ingen möjlighet att åtgärda det under flygningen). Får bli ett mail till kundtjänsten.

Har skickat in TRE gånger via formuläret - de två första fick jag svar att eftersom det är ett Eurobonusärende måste jag ringa det numret. Nästa gången började jag med att säga att det inte har med Eurobonus att göra, utan är ett klagomål på en genomförd flight. Men fick samma standardsvar. Väntar nu på svar för tredje gången. Helt sanslöst.
 

Ricci

Medlem
Fick höra att det gått ut ett klargörande intern memo för någon dag sedan till CC från SAS om hur service skall göras...
Jag skall få läsa det när jag är tillbaka i Sverige på söndag.
Jag återkommer.....
Då var jag hemma igen och har memot framför mig. Jag vill inte lägga ut det på BC.se som fil pga detta är internt dokument för SAS. Dock citerar jag det viktigaste.
Memot gick ut v26
On Board News
Short haul

"Dianond-medlemmar som reser i GO bjuds på den dryck de önskar, alla drycker i vårt sortiment är inkluderande i denna förmån, även smoothie.
De bjuds på det antal drycker de önskar och förmånen gäller även för max fyra familjemedlemmar alternativt en reskamrat."

Sedan står det om lite om begränsningar gällande inrikes då det är bara alkoholfritt som gäller för fria drycker.
De skriver också att man nu kan se EBD i passagerarlistan (dvs i OSL´n)
Sedan liten uppmaning att "se" EBD kunderna.....


 

MBA

Medlem
Då var jag hemma igen och har memot framför mig. Jag vill inte lägga ut det på BC.se som fil pga detta är internt dokument för SAS. Dock citerar jag det viktigaste.
Memot gick ut v26
On Board News
Short haul

"Dianond-medlemmar som reser i GO bjuds på den dryck de önskar, alla drycker i vårt sortiment är inkluderande i denna förmån, även smoothie.
De bjuds på det antal drycker de önskar och förmånen gäller även för max fyra familjemedlemmar alternativt en reskamrat."

Sedan står det om lite om begränsningar gällande inrikes då det är bara alkoholfritt som gäller för fria drycker.
De skriver också att man nu kan se EBD i passagerarlistan (dvs i OSL´n)
Sedan liten uppmaning att "se" EBD kunderna.....

Tack för detta, verkar inte som crew hade läst detta innan min hemresa från LHR v. 27. Det står Short haul som rubrik, finns det någon info om vad som gäller vid Long haul?
 

Ricci

Medlem
Tack för detta, verkar inte som crew hade läst detta innan min hemresa från LHR v. 27. Det står Short haul som rubrik, finns det någon info om vad som gäller vid Long haul?
Det står under rubriken Short haul men under denna finns det en mellanrubrik till detta stycke om EBD.
"Fördelar ombord för Diamond som reser i GO"
Jag skulle tänka mig att detta också gäller long haul.....men helt klart kan det öppna upp för olika tolkningar......:confused:
 
Toppen