En intressant fråga är det där med operational upgrades, dvs när en kabinklass är fullbokad/överbokad. Hur brukar dessa hanteras? Finns det en strikt policy att följa eller är det lite upp till er i markpersonalen att göra bedömningar?
agehall tyvärr så funkar det ej :/
Create an SSR to be recognized as a frequent traveler on one airline, while accruing miles on another
SR FQTS BA-BA FREE FLOW TEXT/P3
Själv har jag guldkort i alla tre allianser och tycker det enda rimliga vore att börja med oss som reser mest och därmed borde bidra med mest business till flygbolaget/alliansen.
Beror väl på, har man rest ihop guldkortet på normalt sätt (inte statusmatchningar och liknande) så kan det ligga en hel del pengar bakom. Vilket som är jag mest intresserad hur det fungerar på Arlanda nuförtiden.Den som reser på dyrast biljett/drar in mest pengar, det är väl mest rättvist.
Lilla lappen tas från baggagetaggen.."Bingobricka" låter ju otroligt intressant, så nästa fråga blir givetvis: vad är det?
Den lilla lapp jag menar är den här. Ibland får den sitta kvar på bagageremsan, ibland lossas den och klistras fast direkt på väskan.
Visa bifogad bild 24436
¨Detta är ju väldigt intressant. Något som alla vi som flugit mycket undrat över. Speciellt förr när man flög i ekonomi. Det finns en väldigt intressant post på FlyerTalk som du säkert läst eller kan söka upp, där en gate agent på United går igenom i väldig detalj hur arbetet där går till med upgrades etc. Kontentan var att de finns väldigt specifika regler på hur det ska gå till, men det är inte alltid man hinner följa reglerna, för det viktigaste är trots allt att planet lämnar i tid. Postningen har några år på nacken, men var spännande läsning iaf.![]()
Ja