Detta bekräftar min gissning om varför jag blev uppgraderade när jag erbjöd mig som volontär vid överbokning.* Vad är bästa taktiken om man vill få en VDB och åka med nästa flyg?
Fråga direkt i Check-in om det behövs volontärer helt enkelt, sen lägger vi in det i systemet. Fråga fråga fråga! Det är den bästa taktiken. Kan väll ge er en liten ''Secret'' och det är till de FLESTA bolag (INTE ALLA) som använder Altea som system. Lägger vi in en VBD på er och vi behöver uppgradera passagerare till C-klass men samtidigt inte kommer behöva ge ut en VBD, så uppgraderas VBD önskande pax alltid först innan statushållare.
http://www.businessclass.se/forum/a...-hur-blir-uppgraderad-pa-flyget.html#post3976När jag reser ensam och är inte bråttom, erbjuder jag mig ofta till senare flyg i fall flighten som jag skall flyga med är överbokad.
Check in agenten skriver mig i en volontärlista och jag får bordingkort märkerad med speciellt nummer.
Några gånger fick jag Op-Up vid gaten utan att ha några status. Jag antar att det var tack från flygbolaget att jag ställde mig som volontär.
Vilka frågor var de specifikt som du fick svar på?![]()