Senaste nytt

Behöver tips på hotell i Seoul

Maja

Medlem
@Tonton Vad är ditt betyg för Hilton Millenium? Det är ett av våra hotell alternativ, men vi har ett tidigt morgonflyg med avgång 07.55.

Du nämner expresståg till ICN. Det låter väldigt smidigt, men har vid närmare koll insett att det är kört då första tåget börjar gå 06:10 om jag har läst rätt (Official Site of Korea Tourism Org.: VisitKorea - Transportation - Flights - International Flights - From Seoul to Incheon Airport Så vad är din erfarenhet kring taxi i Seoul? Uber?
 

jerixon

Medlem
Jag hade absolut bott på flygplatsen om det var så pass tidig morgon.
Bättre att ta sig ut till hotellet sent på kvällen och sedan ha det smidigt på morgonen :)

@Tonton Vad är ditt betyg för Hilton Millenium? Det är ett av våra hotell alternativ, men vi har ett tidigt morgonflyg med avgång 07.55.

Du nämner expresståg till ICN. Det låter väldigt smidigt, men har vid närmare koll insett att det är kört då första tåget börjar gå 06:10 om jag har läst rätt (Official Site of Korea Tourism Org.: VisitKorea - Transportation - Flights - International Flights - From Seoul to Incheon Airport Så vad är din erfarenhet kring taxi i Seoul? Uber?
 

Pho

Medlem
Jag hade absolut bott på flygplatsen om det var så pass tidig morgon.
Bättre att ta sig ut till hotellet sent på kvällen och sedan ha det smidigt på morgonen :)
Jag instämmer. Hyatt ute vid flygplatsen är bra och inte så långt på morgonen.

Westin Chosun inne i stan har varit bra när jag bott där.
 

Tonton

Medlem
@Tonton Vad är ditt betyg för Hilton Millenium? Det är ett av våra hotell alternativ, men vi har ett tidigt morgonflyg med avgång 07.55.

Du nämner expresståg till ICN. Det låter väldigt smidigt, men har vid närmare koll insett att det är kört då första tåget börjar gå 06:10 om jag har läst rätt (Official Site of Korea Tourism Org.: VisitKorea - Transportation - Flights - International Flights - From Seoul to Incheon Airport Så vad är din erfarenhet kring taxi i Seoul? Uber?

Millenium är supertrevligt - Loungen var bra men men frukosten ännu bättre!

Dock, som de andra även säger, hade jag I ert fall bott ute vid Incheon.
 

Tonton

Medlem
Läge osv på Millennium (dvs nära tunnelbana) är också bra? I så fall är det ju värt att titta närmare på.

Bara att välja vilken stationsentré du vill använda
93eb2c2ac545554cde6492a4e4957f31.png


Till och från AREX (Ligger också i Seoul Station) promenerar man alternativt tar hotellets shuttle-buss. Det sistnämnda kan vara skönt om man har mycket bagage, då det är väldigt kuperat i området.
 
Toppen