Senaste nytt

Behöver tips på hotell i Seoul

Skall till Seoul i september och temat är lyx. Vi siktar in oss på god mat, helst stjärnor, någon kulturell aktivitet och god dryck. Vi har fyra nätter där. Jag har ingen aning om Seoul och var man skall bo, gissar att det är likt Tokyo och viktigt att bo nära tunnelbanan. Så hjälp mig! Skulle säga att budget per natt är 3000 SEK, om ni inte har något "Once in a lifetime"-hotell för då kan budgeten vara 4000 SEK per natt.

Rekommenderar Mingles och Jungsik som väldigt bra koreanska restauranger!

Hyatt vid flygplatsen ska vara bra säger de och det finns även ett Best Western bredvid som fått bra reviews :)
Jag bodde på Best Western vid flygplatsen i februari, ligger i ett område där det finns en jourbutik samt någon lunchrestaurang.
Inget fel på hotellet som även har restaurang, men det finns inget att göra i området, det var OS på tv som räddade mig från total hotell död.
Buss till flygplatsen var 30 minut under förmiddagen, vet inte hur det är övriga tider, den tar 7-10 minuter till ICN.

Nu börjar det närma sig, och vi har en preliminärbokning på Intercontinental COEX, club-rum. Kostar drygt 3000 per natt. Bra val eller finns det bättre?

Toppen