Alternativt skaffar du en klump poäng till så har du betydligt större tillgänglighet och frihet samt slipper köpa biljetter intra-asien. Börja t.ex. med att kalla hem Bjurfors för en värdering om inte redan gjort det.
För visst kan jag avboka kostnadsfritt och boka ny awardresa innan avresan?
Ja, avbokning är gratis. Ändring kostar 150kr per person. Namnändring mer.
Edit: Alla typer av ändringar måste göras senast 24h innan utresan påbörjas.
Jag har lyckats få ihop något fler poäng än jag trodde.
Jag kommer ha ca 125,000 poäng och 2-4-1 check om 1 vecka.
Frågan är om jag skall boka SAS award då, och senare satsa på att boka om till *A när jag har ytterligare 15,000-25,000 poäng.
Min fundering är hur det går till när jag vill ändra SAS Awarden till en mer avancerad *A bokning.
Kommer mina poäng i refund ta någon dag, eller kommer de kunna ändra direkt i bokning/ boka av och boka nytt direkt på telefon med Tallin.
Hur hade ni gjort?
Är det någon skillnad mellan ändring och ombokning?Notera att ändring medför en kostnad (150kr/person, per ändring), medan ombokning/avbokning är gratis. Nedsidan med det senare är att om platserna försvinner mellan avbokning och tills nya bokningen är biljetterad så har du inte din tidigare bokning kvar...
Är det någon skillnad mellan ändring och ombokning?
Jag har lyckats få ihop något fler poäng än jag trodde.
Jag kommer ha ca 125,000 poäng och 2-4-1 check om 1 vecka.
Frågan är om jag skall boka SAS award då, och senare satsa på att boka om till *A när jag har ytterligare 15,000-25,000 poäng.
Min fundering är hur det går till när jag vill ändra SAS Awarden till en mer avancerad *A bokning.
Kommer mina poäng i refund ta någon dag, eller kommer de kunna ändra direkt i bokning/ boka av och boka nytt direkt på telefon med Tallin.
Hur hade ni gjort?
Jag hade nog bara fått för mig att de flög mer tätt inom Asien.