Senaste nytt

Behålla Eurobonus Gold på 2 veckor, möjligt?

Karl55on

Ny medlem
Hej,
Mitt SAS Gold går ut nu i November
5 raka år med guld och jag får ihop det med jobbresor + Amex elite.
Nu till det extremt jobbiga..
Jobbresorna har precis dragit igång igen efter Corona.
Jag är 15k ifrån guld och det år mindre än 2v kvar på min status.
Finns det ens en möjlighet nu att dra in en milage run med 4x som SAS har eller är det helt kört?
Finns det alternativ?

Jag är 15k ifrån guld och det år mindre än 2v kvar på min status.
Finns det ens en möjlighet nu att dra in en milage run med 4x som SAS har eller är det helt kört?
Finns det alternativ?
Boka valfri t&r (operated by SAS) som ger minst 3750 poäng, det finns flera alternativ inom Europa i Plus Full flex som ger 2000p per ben. Men du skriver inte varifrån du utgår.

Kan ju inte ens vara svårt. Vet ju inte vilka veckodagar du kan. Men exempelvis SAS Plus t&r ARN-AGP lör-sön 27-28 nov. Plus smart ut och full flex hem för knappt 7600kr ger 5000k till guld. Blir väl 20k. Finns säkert billigare, var första jag kollade…

Jag har tyvärr inte fått något mail om förlängning samt att appen säger att det går ut nu i november.
Så det är det jag utgår från.

Jag har tyvärr inte fått något mail om förlängning samt att appen säger att det går ut nu i november.
Så det är det jag utgår från.

App/webb visar inget annorlunda på grund av förlängd status. Däremot skall du som har brytdatum november ha blivit förlängd och har därmed hela nästa år på dig att återkvala. Kampanjen för 4X poäng borde göra det ganska lättjobbat.

På grund av coronasituationen har SAS beslutat att erbjuda EuroBonus-medlemmar tolv månaders förlängning av deras nuvarande medlemsnivåer.

Förlängningen kommer att tillämpas automatiskt på aktiva EuroBonus-konton när medlemmen har uppnått sin nuvarande medlemsnivå på sina egna meriter, antingen genom att tjäna kvalificerande poäng eller via kvalificerande flygningar. Detta gäller för medlemmar som har en kvalificeringsperiod med utgångsdatum mellan den 31 mars 2020 och 31 december 2021.

Det innebär att om du är en Guld-medlem vars kvalificeringsperiod utgår den 30 april 2021 och medlemsnivån utgår den 31 juli 2021, kommer ditt Guld-medlemskap att förlängas till den 31 juli 2022.

Källa: Frågor och svar | SAS

Toppen