Senaste nytt

Begränsad servering på korta linjer (ex Köpenhamn-Hamburg), vad innebär det i praktiken?

Jag tror att tre faktorer samverkar

1. Kundklagomål
2. Generell uppryckning för att konkurrera mot Lufthansa på marknaden i norra Tyskland.
3. Förberedelse inför Skyteam JV. Den Berlinbo/Hamburgbo som tidigare åkt ut i världen via AMS/CDG och haft ett behagligt anslutningsflyg ska nu fås att åka via CPH istället. Om man då bjuds på en skakig ATR där det enda som serveras är en skopa ovett, så sitter man nog och äter ett Heimatäpple i samband med nästa USA-resa istället.
 
Jag tror att tre faktorer samverkar

1. Kundklagomål
2. Generell uppryckning för att konkurrera mot Lufthansa på marknaden i norra Tyskland.
3. Förberedelse inför Skyteam JV. Den Berlinbo/Hamburgbo som tidigare åkt ut i världen via AMS/CDG och haft ett behagligt anslutningsflyg ska nu fås att åka via CPH istället. Om man då bjuds på en skakig ATR där det enda som serveras är en skopa ovett, så sitter man nog och äter ett Heimatäpple i samband med nästa USA-resa istället.
Låter rimligt. Berlin som exempel har ett relativt tunnt utbud av long haul och är ju bara ett stenkast från Köpenhamn.

Men - hav tröst - skopan med ovett var fortfarande närvarande trots utdelning av snacks och dryck. Fördelen med den kantiga tonen var att det hetsades ut varor. Fick osökt (well...) en känsla av att det hela bara skulle överstås så att gardinen kunde dras för igen.
 
Oliiiiidligt spännande! Är det en trend som är etablerad, eller är det några få lucky shots...?
Det hände :)
47069469cf6a74984e523e2bded0a282.jpg
 
Toppen