Senaste nytt

BC001 live-tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Roligt att ni försökte följa oss på flightradar, jag förmodar att våra snirklande flyg vägar via stora bält-bron och Åhus inte lämpade sig för internetpublicering :)

Jag får instämma i kören och tacka alla inblandade för ett suveränt arrangemang. SAS Stadsvanding genom Danmark på runt 500m höjd är nog inget som man gör igen.

Precis som alla andra redan sagt, stort tack till alla inblandade! Martin och övriga på Businessclass, det var ett fantastiskt arrangemang. Glädjen hos inblandad SAS personal var fantastisk! Kapten Finns lågsniff över Danmark kan förklara att vi inte gick att se på FR. De manövrar vi upplevde idag är inte de man brukar få vara med om med SAS. Det lär inte vara ofta man får sitta i kungens rum på Arlanda eller glida fram över molnen i en affärsjet. Summa summarum, en helt OK lördag!

Vänner och forummedlemmar.
I dag var det en riktigt bra dag med både trevliga möten och ett stort äventyr. Här nedan hittar ni en del av de bilder jag tog under dagen. .

IMG_5139.jpg
Det började i VIP avdelningen på Arlanda flygplats för ett 20-tal av oss.
IMG_5144.jpg
Följande bilder är från Kungafamiljens egen lounge p VIP avdelningen och föreställer allt från den unika parfymen "Solliden" till Estelles skötbord och den toalett där många kungliga rester fortsatt sitt liv.
IMG_5149.jpgIMG_5150.jpgIMG_5151.jpg
IMG_5152.jpgIMG_5153.jpgIMG_5155.jpgIMG_5156.jpg

Ombord den unika sista turen MED SAS MD82 mellan Stockholm ARN och Köpenhamn CPH
IMG_5161.jpgIMG_5165.jpgIMG_5166.jpgIMG_5174.jpgIMG_5175.jpgIMG_5177.jpgIMG_5179.jpgIMG_5180.jpgIMG_5191.jpgIMG_5194.jpg

Ankomst till Köpenhamn CPH samt samlingen i Scandinavian Airlines lounge.

IMG_5199.jpgIMG_5201.jpgIMG_5203.jpgIMG_5207.jpgIMG_5211.jpgIMG_5213.jpg

Resan mot Oslo från Köpenhamn

IMG_5216.jpgIMG_5220.jpgIMG_5228.jpgIMG_5232.jpgIMG_5248.jpgIMG_5249.jpg

Last edited:
Det här har varit en fantastisk dag trots alla problem - missed approach på OSL, uppenbara motorproblem som gjorde att vi inte kom upp på marschhöjd samt tydliga navigeringsproblem.

Känns sorgligt att dagen är över, men det kommer att vara ett minne för livet - ni som inte var med gick verkligen miste om något!

Jag har en kamera full med bilder från olika saker och kommer att posta en del imorgon kväll. Hinner tyvärr inte fixa till bilderna snabbare än så.

Jag funderar på att klaga hos SAS. Flyget mellan CPH och OSL, det tog extremt lång tid, var väldigt turbulent, kapten lovade landning på Fornebu men vi hamnade på Gardemoen och inkluderade dessutom en missed approach Vad tror ni, 10000 poäng som kompensation? ;)

Som någon har listat ut så syns tyvärr inte BC001 så bra på FR24, men jag kan meddela att vi flög rejält lågt. Efter takeoff sjönk vi till rätt nivå, och därefter fortsatte det nedåt. Mer bilder utlovas imorgon.

DSC03251.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen