Senaste nytt

BC.se resa till Georgien i 2014?

JanneB

Medlem
Jag är intresserad av Batumi om det blir av. Var i Tbilisi i somras och det var ett mkt trevligt besök. Vi hade tyvärr lite otur med våra bokade utflykter och det blev mer kloster än vingårdar men det var ändå en mkt trevlig erfarenhet. Vi hann inte ner till Yerevan men var inne i norra Armenien och kollade runt, tyvärr såg vi mest kloster även här, men även en riktigt fräsig kopparfrabrik, sovjet style.

I påsk åker vi till Baku och kollar läget. Hoppas vi blir insläppta trots ovan nämnda stämplar i passet. Hoppas även de vet hur man destillerar en värdig chacha.

Kan ge lite mer tips om Tbilisi om det blir dit ni styr kosan

Edit: är även mkt intresserad av resor till Krim
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

OnlyAFool

Medlem
Här finns intresse så länge kalendern tillåter det :)

Inlandsklimat vilket borde göra att vädret är som varmast i augusti. Så att åka i slutet av augusti/början av september.

Jag är intresserad av Batumi om det blir av. Var i Tbilisi i somras och det var ett mkt trevligt besök. Vi hade tyvärr lite otur med våra bokade utflykter och det blev mer kloster än vingårdar men det var ändå en mkt trevlig erfarenhet. Vi hann inte ner till Yerevan men var inne i norra Armenien och kollade runt, tyvärr såg vi mest kloster även här, men även en riktigt fräsig kopparfrabrik, sovjet style.

I påsk åker vi till Baku och kollar läget. Hoppas vi blir insläppta trots ovan nämnda stämplar i passet. Hoppas även de vet hur man destillerar en värdig chacha.

Kan ge lite mer tips om Tbilisi om det blir dit ni styr kosan

Edit: är även mkt intresserad av resor till Krim

Tips tas alltid emot med varm hand! Är det något speciellt som lockar dig till Krimhalvön? Jag gillar Ukraina mycket(när det är lugnare) så jag skulle inte ha något emot att åka dit.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det är inte jag som bestämmer och åker men det blir ofta enklare om en person bokar biljett och säger "Jag åker på det och det datumet, vill ni hänga mer?"

T ex det var jobbigt att arrangera inofficiella BC.se träffar i Stockholm förut då jag ställde frågan i forumet när och var ville man ha träffen och det tog tid att bestämma.
 

nota bene

Medlem
Jag är definitivt intresserad, men allt beror ju på om jag kan det datum som blir planerat. Just nu ser det mesta av min vår hopplöst ut, vissa datum finns i sommar och tidig höst.
 

OnlyAFool

Medlem
Det är inte jag som bestämmer och åker men det blir ofta enklare om en person bokar biljett och säger "Jag åker på det och det datumet, vill ni hänga mer?"

T ex det var jobbigt att arrangera inofficiella BC.se träffar i Stockholm förut då jag ställde frågan i forumet när och var ville man ha träffen och det tog tid att bestämma.

Det är ett bra tips :) Men jag ska kolla i min almanacka de närmaste veckorna och sedan skriver jag något här i tråden och ser om några kan följa med!
 

JanneB

Medlem
Är det något speciellt som lockar dig till Krimhalvön? Jag gillar Ukraina mycket(när det är lugnare) så jag skulle inte ha något emot att åka dit.

Jahopp, Krim är väl bara att glömma för ett tag framöver. Det verkar vara ett intressant och fint resmål generellt. Lockade att åka till en ukrainsk badort i Svarta havet och även se svarta-havsflottan.
 

gdaily

Medlem
Undrar om Yalta på Krim kommer finans kvar efter det här, men det är ett ställe jag rekommenderar. Dock, hyr en guide/översättare, kostar $50 om dagen typ och är väl investerade pengar - inge, och då menar jag verkligen ingen - pratar engelska. Inte ens sevitörerna på de finaste restaurangerna. Någon enstaka kan tyska.

Jag hade tur när jag var där, stötte på två tjejer varav den ena jobbade som översättare på en "postorderbrudfirma", hon tyckte det var kul att hänga med en västerlänning så hon fick prata engelska för en gångs skull och inte bara översätta "I love you longtime-brev". Utan henne hade jag haft det svårt att klara mig där. Well, jag hade överlevt, men resan blev bra mycket billigare och bra mycket trevligare av att faktiskt kunna göra någonting turistigt.
 
Toppen