Senaste nytt

BC bokningsstress när det dyker upp kampanjer

sembl

Medlem
Personligen känner jag ingen stress alls, men när någon ställer frågan om man skall med vilket händer ofta då börjar hjärtat slå fortare och jag undrar hur jag ska klämma in ännu mer mellan mina jobbresor.

Så länge Qatar fortsätter med sina reor så kommer jag faktist känna mindre stress då man vet att det kommer en ny om 2-3 veckor.
 
Mitt problem med alla lockande erbjudanden för att resa mer privat med sambo är barnvakt och samvete att båda är långt borta från barnen.
 

Treo

Medlem
Instämmer med WTP tidigare i tråden. Oftast vet jag i god tid när och vanligen vart jag ska resa.
Då får man välja mellan att boka en bra deal innan den tar slut eller vänta på något ännu bättre som kanske aldrig kommer.

Här skulle man vilja kunna blockera destinationer i Deals-subforumet;)
 

RobHK

Medlem
Man kan helt klart irritera sig på om det kommer biljetter till lägre pris senare, men ibland så har de slut på de bästa flygtiderna då istället. You win some you lose some..
 

Palazzi

Medlem
Det har hänt....har jag hört *host*....att folk (läs Palazzi) bokat resor till bortre Ryssland inom loppet av 4min från en deal publicerats. Sedan skulle det, i teorin...*host igen* kunna vara så att han kom på att han dels inte ville till bortre Ryssland (oavsett kabinklass) o att man heller inte beviljas visum. I ett tredje skede kan man tänka sig att denna fiktiva karaktär bokar av resorna...intr får tillbaka skatterna o får använda sina surt förvärvade poäng för ett kort hopp inom Europa :/

För att detta inte ska hända....igen....bokar jag numera en ekonomiklassbiljett till Italien varje gång jag ser en rea för långflygning i C/F - på så vis fyller jag upp lediga dagar så jag ändå inte kan boka "något kul", haha
 

GOTATH

Medlem
Åh ja! Vissa kampanjer får hjärtat att slå snabbare. Problemet brukar vara att hitta tiden... Är glad att jag faktiskt bokade Houston-dealen som fanns i helgen. Var även nära att åka 3 gånger till Buenos Aires/ Rio de Janiero i maj för att få Flying Blue Platinum :p
 

Lollet

Medlem
Jag har lösningen på problemet till er som inte har tiden att åka men det kliar i fingrarna på när det kommer en bra deal. Boka en biljett åt mig :D Jag har tiden men inte pengarna :p
 

Henrik_B

Medlem
Eftersom jag inte kan göra allt är tricket att ha ett starkt mål, eller SMART Goal - Specific, Measurable, Achievable, Relevant, Time-bound.

Om jag har tagit reda på vad jag verkligen brinner för blir det lättare att prioritera bort allt annat som kommer upp. När en Qatar-deal hägrar frågar jag mig själv om jag känner starkare för den än målet jag satt upp. Om inte går Qatar-dealen bort. Om jag känner starkare för Qatar-dealen är mitt starka mål inte tillräckligt SMART.

Sedan så har det ju hänt att jag inte har följt det där riktigt. Som för ett år sedan när LifeMiles-hypen var som intensivast och jag bara skulle köpa på mig så många LifeMiles så jag höll på och spricka. Det fanns inget annat att snacka om. Impulsen gick före allt! Här skulle det bokas storresa i LH F!

När sedan LH ryckte undan alla F-stolar innan vi hann boka stod vi där med ett snustorrt bankkonto, men väldigt många LifeMiles. Inte SMART, men medvetslöst!
 
Toppen