Senaste nytt

BA's Airbus A380-800, från Los Angeles, vart sitter man nudå ?

Vi var bokade på BA268 Onsdagen den 8e Januari - nu är vi bokade på BA282 Torsdagen den 9e Januari.

Konstigt..

Onsdagen den 8:e är BA282 en A380 och torsdagen en B747
Onsdagen den 8:e är BA268 en B747 och torsdagen en A380

Detta kommer fram när jag försöker boka på BA.com

Jag hade ringt BA och sagt som det är; du vill åka A380 :) och deras system ändrar saker hela tiden. Nackdelen att göra det nu är att det kan ändras igen

15-22 Oktober är fortfarande A380. (BA269 + BA268)
15 Oktober är dock vad dom promotar som premiärturen så tvivlar på att den kommer ändras. :)

Nu börjar det klarna lite.... Det är min reseagent som varit lite finurlig och fixat två nätter (istf en) i LA åt oss på ett kreativt sätt....

Bakgrund: Jag köpte BA biljtterna på en farebase som bara var giltig i några dygn, och som i slutet vart 3000 sek billigare ändå (den delen vete katten hur det gick till). I vilket fall, dessa biljetter medgav inte Stop-overs, så när vi planerade resan hem så valde vi aktivt flighter som gjorde att vi "fick" en låååång flygplansbyte helt enkelt, en 23h stop over om an så vill. Men någon var snäll på BA och fixade om biljetten så att den vart som vi ursprungligen ville - dvs två nätter på FS LA. Dessvärre tappade vi tydligen A380'n på köpet. Men vi fick en natt extra och i praktiken ett dygn extra (inte riktigt sant, men i alla fall) - precis vad vi kände att vi behöver på vägen hem för att "göra Rodeo Drive" - ja kind-of i alla fall ;-)

Toppen