Vi köpte en Babyjogger City Lite (tror den heter Mini nu) för ca 5 år sedan för att ha som resevagn och som komplement till stridsvagnen (a.k.a. Emmaljungan), och trots att den inte fått plats uppe i hyllan som Yoyo:n så har den hängt med till gaten varje gång och framförallt överlevt flygresa efter flygresa med 3 olika barn (måste vara 20+ resor där den ibland checkats in hela vägen också) utöver användandet när vi är hemma (som har blivit mycket mer än vi trodde).
Jag tror den kostade 2500 kr när vi köpte den och jag förväntade mig väl att den max skulle hålla några års långresor, men vi använder den fortfarande dagligen då den är så smidig att ha och göra med (den vinner inga stilpoäng dock!). Väldigt enkel att fälla ihop och ut. Enkel att komma in i och ut ur för barnen (den är bäst till barn som är 1+ år). Annars också enkla remmar, bra att man kan fälla den till liggläge, och bra solskydd. Utöver lite konstiga ljud från hjulen så fungerar den också lika bra idag som för 5 år sedan. Grymt imponerad av kvaliteten man får till det priset!
Det vi framförallt gillat med denna i jämförelse med många vagnar som nämnts ovan är att hjulen är modell större, och därmed lite enklare att manövrera på t.ex. kullersten, ojämna plattor, eller i grus. Detta gör i.o.f.s. också att den ej får plats i i hyllan som handbagage, men det är som sagt en fråga om vad man prioriterar högst; att kunna ta med den på planet eller ha bra komfort och framkomlighet när man kör den på lite ojämnare underlag.
Blir lite nyfiken nu... Hur är Yoyo:n att köra runt på kullersten, trottoarkanter, och annan ojämn terräng?