Senaste nytt

Barnvagn / Resevagn

kallew

Medlem
Ergobaby Metro plus heter den om du skall få plats i frunken på en Model 3, flyger såpass ofta med barn att de hade guld eller diamantkort (om de bara tjänade poäng som infant) och vill gå 20,000 steg på kullersten och köra barnvagnen med en hand. Självklart är den ihopfällbar, godkänd som handbagage och den kommer med regnskydd! Den flyger genom säkerhetskontrollen, upp för trappor, ner i tunnelbanor och in och ut av allt från tåg till trånga restauranger på ett sätt som inget flygbolag kunde arrangerat. Detta är min näst bästa kompis, efter junior såklart! Det var min fru som valde denna över Yozo, jag var negativ som vanligt. Jag hade läst på BC och bestämt mig redan! Idag, efter allt för många resor med ett barn under 1år så gjorde hon rätt val! Lycka till med ditt val!
 

MrRob

Medlem
För att göra det ännu lite svårare för dig slänger jag in GB Pockit All City i högen av tips.

Mitt tips är att skriva upp alla tips du får här och åka iväg till Babya eller någon av de andra stora handlarna och klämma och känna själv.
 

Mikado

Medlem
Vi är helnöjda med vår Babyjogger city tour 2, går som handbagage, enkel att hantera och sonen älskar den. Men med en sån liten skulle jag ändå överväga Maxicosi Leona som går att ha vänd mot sig. Har den inte själv men har testat den och den verkar också toppen.
 

siralos

Ny medlem
Vi köpte en baby ant, med motiveringen att sätet går att ha åt båda hållen.

Den har fungerar bra men kan upplevas som mindre flexibel.
 

Arv

Medlem
Finns några trådar i ämnet redan om du söker.

Mitt korta svar är Babyzen Yoyo. Väl värt investeringen om du skall resa med barn framgent. Går med som handbagage. Dvs inget klydd med incheckning och den absoluta fördelen att du kan rulla barnet helanvägen in i planet :)

Kan verkligen hålla med om detta. Såå skönt när man står vi check-in desken och de tittar på din vagn och du säger YOYO innan de hinner säga något, vilket leder till -Oh, that's fine then, please carry on! :D
 

airac

Medlem
Har någon testat nya Bugaboo Butterfly?
Tyvärr bara i affären, vi har sedan tidigare en yoyo. Om jag skulle köpa ny idag, så lutar det åt Butterfly'n, framförallt iom benstödet. Yoyons benstöd är en extra som funkar ok men inget mer. Jag bedömer den dock inte så mycket bättre att jag tar kostnaderna för att byta. En viktig sak att tänka på och känna på i en affär, är skötväskan/packning. Vi har nu en väska från Muji som vi har över handtaget på yoyon och den är hyfsad stabil även utan barn i. Korgen i yoyon är lättare att komma åt bakifrån men plats är ju en bristvara på denna typ av vagnar. Hur som något att ta med i tankarna.

Edit: en till kommentar på butterfly vs yoyo, yoyo är lite jobbigt att vika upp/ihop när man reser ensam med barnet i jämförelse med butterflyn.
 

D.A

Medlem
Ergobaby Metro plus heter den om du skall få plats i frunken på en Model 3, flyger såpass ofta med barn att de hade guld eller diamantkort (om de bara tjänade poäng som infant) och vill gå 20,000 steg på kullersten och köra barnvagnen med en hand. Självklart är den ihopfällbar, godkänd som handbagage och den kommer med regnskydd! Den flyger genom säkerhetskontrollen, upp för trappor, ner i tunnelbanor och in och ut av allt från tåg till trånga restauranger på ett sätt som inget flygbolag kunde arrangerat. Detta är min näst bästa kompis, efter junior såklart! Det var min fru som valde denna över Yozo, jag var negativ som vanligt. Jag hade läst på BC och bestämt mig redan! Idag, efter allt för många resor med ett barn under 1år så gjorde hon rätt val! Lycka till med ditt val!
Testade denna i affären idag och gillade denna skarpt. Den verkar dock vara lite större än "godkänt" handbagage - har du haft några problem med detta? Ser att även YoYO är för stor? En huvudanledning till att köpa denna är ju att kunna ta med den som handbagage?
 
Toppen