Senaste nytt

Bamsefar & Dunder åker på drömresan....

Bamsefar

Medlem
Nej BA vill inte ge kompensation för att vi vart försenade, Nej BA kan inte tala om varför vi vart försenade ens.

Och idag har jag fått besked från BA att de ersätter oss enligt EU261/2004 - men det krävdes en dom i Tyskland för att få det sista (fick 300 euro per person för första benet efter en del hackande och en ARN anmälan, sedan fick jag just besked om de sista 300 euro per person sedan domen i Tyskland den 26e Februari vart publik).
 

Bamsefar

Medlem
Sådär då: Efter omvägen förbi ARN så har vi nu även fått kompensation från Seadream för den rätt dåliga resan. Från början ville man enbart ge oss rabatt på nästa resa - vilket skulle ha inneburit att vi skulle fått betala för att bli kompenserade... No way. Så upp till ARN och således nu kontant ersättning tillbaka. Tog ett drygt halvår men men...

Nu när tiden gått har vi dock lyckats förtränga de mesta av avloppsdoft och dålig AC (glömde kanske skriva det från början, ACn la nästan av sista natten - det vart lite varmare än vi tänkt oss...). Så numera är det mest trevliga minnen - men såklart, vi kommer aldrig att nyttja Seadream igen. Skulle vi sticka idag blir det Seabourn istället - vi gillar dessa lite mindre båtar som kommer in lite här och där, där inget annat skepp kan gå in. Men vi vill ju överleva också. Och med min skada så känns det som att vi fortfarande har en oplockad gås med Västindien som måste fixas - skall bara fixa Australien och Maui först ;-)
 
Toppen