Senaste nytt

Bali/Singapore i oktober

Mikado

Medlem
Med några tusenlappar kvar till årets första 2-4-1 vill jag vara beredd att boka höstens resa. Det lutar starkt mot open jaw till Bali med retur från Singapore. Har hittat bra biljetter till DPS med Turkish Dreamliner business men finns kanske något roligare som jag inte lyckats hitta. Hemresa är desto svårare, Air China eller Turkish står högst upp på listan nu och det känns sådär.

Har just nu poäng för oss i business men kan tänka mig att spara ihop lite till för att få åka first ena vägen.
  1. Varifrån vill du börja din resa? ARN
  2. Var är din destination? DPS, hem från SIN
  3. När vill/behöver du resa ut? 1-20 oktober
  4. När vill/behöver du komma hem? 15 oktober-3 november
  5. Hur länge vill du vara borta? 14-18 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  7. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? *A (ej Air China eller Air India). Testar gärna Singapore Airlines, Eva Air eller ANA.
  9. Vad är din budget? 165 000 eurobonuspoäng + 2-4-1-voucher (el 195 000 poäng om vi åker first ena vägen)
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    • Upplevelsen ombord
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänka mig stopover i t.ex. Hongkong, Taipei, Seoul, Kuala Lumpur.

Även öppen för andra destinationer i Asien (som erbjuder sol och bad i oktober) om ni har några andra förslag.

Last edited:
Hallå, kom hem i fredags från en trip till Bali med Singapore airlines i first från cph.

Förra året gjorde jag en lika dan resa men då med thai first (via Paris dit och London hem).

Jag hjälpte även en kollega att boka Bali nu i okt. Till honom fick jag ihop en rätt så trevlig resa i biz. Det blev Turkish cph-ist-dps dit och hem med Singapore airlines dps-sin-cph.

Jag tycker personligen att Singapore är grymma och deras biz är väldigt bra! Men samtligt så tycker jag Turkish nya linje med 787 direkt från ist till dps vore kul att prova.

Så mitt tips är att försöka få till en liknade resa som jag har bokat till min kollega. Lycka till !

Skickar även med en bild på våra sängar nu i fredags :)

Attachments

• CFD9FDEC-9733-4FB1-B380-AF5779ACEBE3.jpeg
    CFD9FDEC-9733-4FB1-B380-AF5779ACEBE3.jpeg
    72,4 KB · Visningar: 480
Hallå, kom hem i fredags från en trip till Bali med Singapore airlines i first från cph.

Förra året gjorde jag en lika dan resa men då med thai first (via Paris dit och London hem).

Jag hjälpte även en kollega att boka Bali nu i okt. Till honom fick jag ihop en rätt så trevlig resa i biz. Det blev Turkish cph-ist-dps dit och hem med Singapore airlines dps-sin-cph.

Jag tycker personligen att Singapore är grymma och deras biz är väldigt bra! Men samtligt så tycker jag Turkish nya linje med 787 direkt från ist till dps vore kul att prova.

Så mitt tips är att försöka få till en liknade resa som jag har bokat till min kollega. Lycka till !

Skickar även med en bild på våra sängar nu i fredags :)

Det låter helt perfekt! Ska se om det går att få till. Är också nyfiken på Turkish nya. Att hinna med en Singapore F från CPH vore ju en dröm innan den möjligheten går i graven, de där sängarna verkar inte gå av för hackor. Lite trixigt nu när det är så svårt att se tillgänglighet på Singapore Airlines men det är väl bara att ringa Tallinn på vinst och förlust.

Ring som sagt först till Talinn och se om de lyckas lösa first på någon sträckan (dit eller hem) sedan anpassar du redan med Turkish efter det.
Ett tips till är att följa tråden: ”avbokade bonusresor”. Här på forumet. Det är ändå rätt många first med Sin som kommer upp där.

Om du inte redan har det så dra ner appen Tapatalk och lägg till notis på den tråden.

Ring som sagt först till Talinn och se om de lyckas lösa first på någon sträckan (dit eller hem) sedan anpassar du redan med Turkish efter det.
Ett tips till är att följa tråden: ”avbokade bonusresor”. Här på forumet. Det är ändå rätt många first med Sin som kommer upp där.

Om du inte redan har det så dra ner appen Tapatalk och lägg till notis på den tråden.
Smart, det ska jag göra, tack!

Det låter helt perfekt! Ska se om det går att få till. Är också nyfiken på Turkish nya. Att hinna med en Singapore F från CPH vore ju en dröm innan den möjligheten går i graven, de där sängarna verkar inte gå av för hackor. Lite trixigt nu när det är så svårt att se tillgänglighet på Singapore Airlines men det är väl bara att ringa Tallinn på vinst och förlust.

Rutten CPH-SIN har inga sängar (om du tänker på suites). Den trafikeras av 777-300ER med config 1-2-1 med 1 row i First (tom 1/11-19).

Edit: Ser nu att du antagligen menade just denna config, såg att ditt svar refererade till bilder på uppbäddad 777-300ER, jag som missuppfattade ”sängar” :)

Rutten CPH-SIN har inga sängar (om du tänker på suites). Den trafikeras av 777-300ER med config 1-2-1 med 1 row i First (tom 1/11-19).

Edit: Ser nu att du antagligen menade just denna config, såg att ditt svar refererade till bilder på uppbäddad 777-300ER, jag som missuppfattade ”sängar” :)
Nej mina krav för att kallas säng sträcker sig än så länge bara till full flat :p

Nu har jag ringt Tallinn som hittat bra tillgänglighet med Singapore Airlines. Ser ut som att vi kan välja mellan Airbus A350-900, Boeing 777-300ER och Airbus 380-800 på returresan. Vad hade ni valt? Flygtider/layovers etc. är ungefär likvärdigt.

Nu har jag ringt Tallinn som hittat bra tillgänglighet med Singapore Airlines. Ser ut som att vi kan välja mellan Airbus A350-900, Boeing 777-300ER och Airbus 380-800 på returresan. Vad hade ni valt? Flygtider/layovers etc. är ungefär likvärdigt.
Business?
Eller har ni lyckats få First på A380??

Toppen