Senaste nytt

Bali or not...?

När man åker dit vet man att det är en diktatur och med massor och väldigt konstiga regler. Dom håller inte kvar folk bara för att det är kul. Han bröt mot reglerna. Sen menar jag inte att det straff han fick är rimligt eller ens att straffa honom för det. Men försök inte bryta mot reglerna. De är väldigt tydliga med att informera om det innan och vilka de regler är. Ta inte ens med dig en tvålkopp från hotellet eller något annat.

Man får den informationen innan och man ansöker om tillstånd/visum. Men du får inte reda på skälet om varför du inte får tillstånd. Bara ett avslag. En som var med i vår grupp hade försökt tidigare. Han frågade på plats och fick då veta att det var för han hade en blogg. De har/hade inte så stor koll på sociala medier och så utan trodde han var journalist. De kom/kommer inte in på turistvisum.
Kan du dela med dig av reglerna?
För övrigt vet vi ju inte vad Otto egentligen gjorde, bara vad han anklagades och dömdes för.

En liten uppmaning till alla att hålla er till ämnet. Vill ni diskutera regler för inresa i Nordkorea eller något annat som inte är relevant för denna tråd så starta gärna en ny tråd i ämnet om ni inte kan hitta en tråd som redan är på det ämnet.

Fortsätt gärna att diskutera att resa till Bali eller inte vilket är vad denna tråd handlar om.

/Moderator

Såg palmens inlägg post-post så att säga. Så jag lämnar det hela, det finns inget att ta upp i ny tråd.

Kod:
QUOTE="Johanna, post: 641608, member: 5365"]När man åker dit vet man att det är en diktatur och med massor och väldigt konstiga regler. Dom håller inte kvar folk bara för att det är kul. Han bröt mot reglerna. Sen menar jag inte att det straff han fick är rimligt eller ens att straffa honom för det. Men försök inte bryta mot reglerna. De är väldigt tydliga med att informera om det innan och vilka de regler är. Ta inte ens med dig en tvålkopp från hotellet eller något annat.
[/QUOTE]

Det finns ingen rättsäkerhet i Nordkorea, och därmed inte någon som helst anledning att tro att det staten påstår har någon sanning i sig. Speciellt inte med tanke på den propaganda de nyttjar till vardags.

Det är inte första gången Nordkorea mördat utländska medborgare, och kommer inte vara den sista heller. De utför dessa markeringar hela tiden.

Någon som har erfarenhet av Bali i mars månad? Hur mycket regnar det ungefär? Är det värt stt besöka under den perioden?

Blir inte klok av att läsa väderrapporter.

Jag var där 4 dagar förra året den perioden. Mestadels bra väder då även om regn naturligtvis kan förekomma.

Toppen