Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Låter bra Senator. Vad brukar riktpriset ligga på för denna rutt? Är det IAPLON dealen du menar? Är den bokningsbar via BA's hemsida?

IPALON kräver övernattning mellan lördag/söndag. Jag tänkte du "bara" behöver 4 segment, så detta var billigast pris för en dagsutflykt i EuroTraveller ;)

IPALON kräver övernattning mellan lördag/söndag. Jag tänkte du "bara" behöver 4 segment, så detta var billigast pris för en dagsutflykt i EuroTraveller ;)

Klarar absolut av en övernattningsutflykt ;) De 4 segmenten är viktigast absolut. Samtidigt är jag 360 TP bakom guld vilket inte går för sig ;)

Klarar absolut av en övernattningsutflykt ;) De 4 segmenten är viktigast absolut. Samtidigt är jag 360 TP bakom guld vilket inte går för sig ;)

2 t/r HEL-LHR I CE ger dig 320TP for ca 1000 Euro och kan goras over 2 dagar - resterdande 40 TP kanske du kan ta mellan ARN och HEL?

Efter att ha varit ur matchen i ett år så är det nu dags att kliva in igen. Påbörjade nytt år med BA i juli och siktar på silver på nästa TP-rum. Har i dagsläget 0 TP samt 0 BA flighter. Brons status.

Ni som har koll finns det någon levande HNL eller annan lukrativ TP-Run som går att genomföra under augusti? (Har möjlighet att vara borta en vecka)

Har en massa avios så jag kan ta mig till US om det underlättar, men skulle gärna köra en HNL från Europa om det finns som sagt.

Alla tips mottages tacksamt

Efter att ha varit ur matchen i ett år så är det nu dags att kliva in igen. Påbörjade nytt år med BA i juli och siktar på silver på nästa TP-rum. Har i dagsläget 0 TP samt 0 BA flighter. Brons status.

Ni som har koll finns det någon levande HNL eller annan lukrativ TP-Run som går att genomföra under augusti? (Har möjlighet att vara borta en vecka)

Har en massa avios så jag kan ta mig till US om det underlättar, men skulle gärna köra en HNL från Europa om det finns som sagt.

Alla tips mottages tacksamt
Det finns en deal från Dublin. Det kostar från ca 1.830 EUR (ca 17.200 SEK) inkl. skatter.
[Business class] Dublin-Hawaii T/R, oneworld JV, 1.830 EUR inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Är du baserad i södra Sverige eller Köpenhamn, finns det en deal från Köpenhamn. Det kostar ca 14.850 DKK (ca 18.700 SEK) inkl. skatter.
[Business class] København/Billund-Nordamerika, T/R, oneworld JV, fra 9.900 DKK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Vad tror ni jag kan göra med:
19000 Avios
360 Lifetime tier points?
Medlemskap bronze just nu....

Med 16.000 Avios + 3.964 SEK (skatter 188 SEK + co-pay: 3.776 SEK) kan du flyga Hong Kong-Tokyo v.v. med Cathay Pacific i First class enkelväg.

Alternativt med 18.200 Avios + 426 SEK (skatter 188 SEK + co-pay: 238 SEK) kan du flyga Hong Kong-Tokyo v.v. med Cathay Pacific i Business class enkelväg.

BA har precis dragit igång en CE rea, priserna är väl sådär med nuvarande £ kurs.
Find our cheapest fares - British Airways
rutterna som ger 80 TPs är

LHR to/from ATH, HEL, IST, JMK, JTR, KBP, KGS, LCA, LED, LPA, OTP, and SOF
LGW to/from ACE, ALG, BJV, DLM, FUE, HER, LCA, LPA, MLA, PFO, SKG, RAK, RHO, TFS, and TIA
LCY to/from JMK and JTR
MAN to/from HEL (operated by BE for AY)

Toppen