Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

1) Är detta en "bra"/"äkta" tier run givet priset och givet att man trots allt riskerar att se mer än flygplatsen vid ett par tillfällen?
Ser du mer än flygplatser anser jag inte att det är en TP-run. Priset i kr/TP är dock rätt OK.

2) Är man dum i huvudet om man ger sig på denna?
Jag har inte kollat, men kan du inte få in HEL också? Då blir det 160TP till... Om det går så är det bättre, annars är väl det här bra om man behöver TPs. Tror ingen här kommer att idiotförklara dig iaf.

Det gällde bara till vissa destinationer. Var HNL med på listan?

1: Var lite inne på det. Ångest.
2: Oj, hmm, fick inte in det, men tror inte jag förstår riktigt varför det plötsligt slår över och blir dubbelt så dyrt.
3: Aha, trodde bara att man var tvungen att träffa en av dem. Enlightement!

Det gällde bara till vissa destinationer. Var HNL med på listan?
Nope

Abu Dhabi, Bahrain, Bangkok, Beijing, Bengaluru, Chengdu Shuangliu, Chicago, Dallas - Forth Worth, Delhi Indira Ghandi International, Dubai, Hong Kong, Houston, Hyderabad, JFK, Kuala Lumpur International, Las Vegas, Los Angeles, Mexico City, Montreal, Mumbai, Newark, Philadelphia International, San Francisco International, Seoul, Shanghai Pudong, Singapore Changi, Toronto, Vancouver, Washington.

Hur ser man vad man far for biljettetklass och hur manga TP innan man betalar for en resa? Sitter och kollar pa lite kortare MR inom Europa, de destinationer som normalt ger 20TP for Eco och 80TP for CE. Men det vore ju surt att boka en resa med storsta syftet att skramla in poang och sedan hamna i en bokningsklass som bara ger 10TP. Finns det nagon klass i CE som ger mindre an de vanliga 80TP?

Och för din andra fråga, nej all CE ger 80 TP på långa bandet. Det är bara economy som kan ge låga tp.
Blir nog till att boka i CE, priserna pa "normal" TP i Eco skiljer ju inte oerhort mycket mot i CE om man saxar. Kanns ju sadar att boka i Q och fa hem 20TP jamfort med 160TP om man aker i CE.

Nagon som vet nar ratt reor brukar komma for att boka en trevlig MR for 1500 TP for ett bra pris? Ar det Dublin dealen, har for mig att den var runt €1000-1500 forra aret och fans runt jul/nyar?

Tror inte du får ihop 1500TP på en TP-run längre eftersom de sänkt intjäningen på BA001-4, men jag har inte dubbelkollat.

Annars så har det väl varit lite dåligt med reor sista året, iallafall förutsägbara sådana. Därför var ju ex-OSL-rean väldigt välkommen i Augusti...

Toppen