Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Precis vad jag tänkte, tack! Blev 430 Euro nånstans. Men då får jag alltså 20 poäng för billig eoc ARN-HEL med Finnair? Om man då bokar separat så gäller det väl att ha en minimumtid mellan flygningarna gissar jag. Vilken marginal bör man ha?

Behöver också ha med mig dubbelt bagage men det går väl att betala lite extra för gissar jag på ARN-HEL

Har du minst BA silver/Saphire får du ta med en extra väska
oneworld adds more benefits for its most frequent flyers - oneworld news - oneworld

Den här rutten ger 2 x140 TPs i CE.
£420 t/r i November, ingen aning om vad som ska anses vara normalpris.

British Airways from 14SEP15 begins London Gatwick – Sharm el Sheikh operation,
initially twice a week with Airbus A320 aircraft, on Mondays and Thursdays.
The airline will add 3rd weekly flight, on Saturdays, from 26OCT15. Schedule effective 26OCT15 as follow.
BA2560 LGW0800 – 1520SSH 320 146
BA2561 SSH1610 – 1955LGW 320 146

Känns småjobbigt. Sitter med 980 TP och collection year som slutar 8 jan 2015. Skulle vara kul om det gick att fixa 520 TP enkelt och billigt innan dess för att nå guld och kunna få soft landing och garanterad lounge i två år..Över Julen har man ju lite tid över också. Bra tips fr ARN? Antar dock man får vara nöjd ändå.

Känns småjobbigt. Sitter med 980 TP och collection year som slutar 8 jan 2015. Skulle vara kul om det gick att fixa 520 TP enkelt och billigt innan dess för att nå guld och kunna få soft landing och garanterad lounge i två år..Över Julen har man ju lite tid över också. Bra tips fr ARN? Antar dock man får vara nöjd ändå.

Det fanns massor av bra erbjudanden :) tyvärr lite sent nu... Trånga sektorn är ARN-LHR..

Qatar som Doktorn ordinerade, rea i 2dgr till & rabattkod

Vi hoppas på ett fantastiskt 2015 och vi är glada att kunna erbjuda dig upp till 280 SEK rabatt i Economy Class och 930 SEK rabatt i Business Class på din nästa resa för att ha något extra speciellt att se fram emot nästa år.*
Allt du behöver göra för att ta del av erbjudandet är att fylla in kampanjkoden "THANKYOU" när du bokar din resa online på qatarairways.se
Rabatten gäller mellan 16 - 31 december till alla destinationer i både Business och Economy Class.

Hong Kong över jul, kanske? Det finns också möjlighet att komma hem 8 jan 2015 men du kanske behöver att jobba redan från 5 jan?
Screenshot20141217_3.png

Denna resa bör ge 560 TP.

För övrigt, lita inte på resultaten du kan se på ITA Matrix. De klarar inte att hantera Qatar Airways Married Segments.

Last edited:
Hej, någon som har bra tips på hur jag kan få ihop 800 Tiers för att nå guld på en resa tor SYD-STO.
Jag reser från Sydney, öppen för stop overs. Jag behöver vara i Stockholm ca 7-11 februari, sedan Bali (DPS) ca 12-20 februari. Efter det tillbaka ner till Sydney.
Jag har sökt lite på Matrix men har inte lika bra koll som ni har.
Tack!

Toppen