Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

QF9 MEL-DXB i Premium Economy 100 TP
QF9 DXB-LHR i Premium Economy 90 TP
QF10 LHR-DXB i Premium Economy 90 TP
QF10 DXB-MEL i Premium Economy 100 TP

För BA/QF flygningar mellan Europa & Australien får man 150 TP per väg i Premium Ekonomi, så det räcker inte riktigt till Silver. Desstuom krävs som @henrik l skriver 4 segment på BA/IB.

Har du prövat Finnairs hemsida? Annars kan du ju ringa BA och säga att du inte vill betala telefonbokningsavgiften eftersom den inte gick att boka via hemsidan.

Är ute efter 180 poäng och behöver åka till London.

Ah men ok, då är det Finnairs hemsida som gäller vilket verkar fungera. Får pris på 8500. Ni som har åkt den rutten, vad har ni hittat för pris?

Ah men ok, då är det Finnairs hemsida som gäller vilket verkar fungera. Får pris på 8500. Ni som har åkt den rutten, vad har ni hittat för pris?
Jag brukar aka MAN-LHR-HEL vilket ger 200 TP - denna rutt brukar jag betala ca £470 for i CE.

köp 2 separata biljetter så blir det mycket billigare
ARN-HEL eko (780SEK)
HEL-LHR business (€450)
=180TPs

En billig eco mellan ARN-HEL och en CE HEL-LHR? Om du stannar over lordag natt kan du fa CE for ca £400, en t/r ARN-HEL borde du kunna fa billigt? Detta ger 180 TP totalt.
Precis vad jag tänkte, tack! Blev 430 Euro nånstans. Men då får jag alltså 20 poäng för billig eoc ARN-HEL med Finnair? Om man då bokar separat så gäller det väl att ha en minimumtid mellan flygningarna gissar jag. Vilken marginal bör man ha?

Behöver också ha med mig dubbelt bagage men det går väl att betala lite extra för gissar jag på ARN-HEL

Toppen