Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Jag har haft lite dålig koll på mina BA TP, nu fattas det 240 TP för att nå guld, behöver få in dessa före den 5 aug.
Har sök i träden men hittar ingen "tur" som ger ca 240 TP, någon som har förslag?
En okunnigs fråga ger Eco samma TP som C klass? Kan man kolla hur många TP man får på en resa innan man bokar resan?

Jag har haft lite dålig koll på mina BA TP, nu fattas det 240 TP för att nå guld, behöver få in dessa före den 5 aug.
Har sök i träden men hittar ingen "tur" som ger ca 240 TP, någon som har förslag?
En okunnigs fråga ger Eco samma TP som C klass? Kan man kolla hur många TP man får på en resa innan man bokar resan?

Det är inte samma antal TP för economy/business/first. Det är ju därför man försöker boka en business-biljett genom USA i 2-klass config om jag förstått det rätt, då får man poäng enligt First.
Har du bara 1 dag kvar att fixa detta?

Om jag kommer ihåg rätt ger ARN-HEL-LHR och tillbaka med BA samma väg 240 TP, 40+80+80+40. Kanske bäst att låta @agehall eller någon mer kunnig bekräfta det dock.

@palmen har helt rätt - ARN-HEL-LHR T/R ger 240TP. Det är nog vad jag skulle göra.

Sedan kan BA ge två veckors utökning av medlemsåret, så om du ringer BA kan du få två veckor på dig att hinna göra detta.

Toppen