Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

US flighter i discount economy ger TPs för Y(full flex) just nu, ingen som vet hur länge det kan vara.
Jag fick t.ex 2x 20 TPs för LAS-PHX-LAX

Dessutom räknas flighterna från USA till Västindien som First, CLT - BGI ger 210TPs

Last edited:
Jag sitter i situationen där jag behöver där jag behöver förnya mitt BA Silver. Förhoppningsvis kommer det en Avios Boost i augusti och en rea samtidigt.

Jag ser lite olika alternativ. Ett kan vara att köra ARN-HNL turen och boka under rean och åka under hösten om man lyckas hitta tillgång eller alternativet är att lösa det när jag är i Miami i september med några turer exempelvis SJU-MIA-LAX-LAS.

Nackdelen med att åka inom USA är att jag går miste om Avios Boost för visst måste man utgå från Europa då?

En sak som ställer till det mer är att jag har fru och baby med till Miami och vill därför inte vara borta på nätterna vilket begränsar rutterna från MIA för att göra en TP-run. Om jag åker ARN-HNL turen under hösten kan jag lämna familjen hos svärföräldrarna.

Vad har ni för tips och kreativa förslag om man utgår från hur de tidigare Avios Boost och reor har sett ut?

Last edited:
Jag har inte exakt koll på när boosters brukar komma, men någon gång under hösten brukar det väl komma en.

Nästa rea kan vi nog förvänta oss i slutet av augusti eller början av september.

För maximal TP/kr så är en HNL-run under en rea det bästa du kan göra. Om du kan, vänta tills nästa rea och boka när den dyker upp, oavsett om det är en booster eller inte.

Siktar in mig på en ARN-HNL tur under hösten, och sen ber vi till bonusguden att det kommer en rea och Avios booster samtidigt. :)

Toppen