Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Jag råkar faktiskt ha flera goda vänner i Tripoli :) (de bor många Libyer i Italien). Det är lockande att testa angiven resa för 34k, men jag är fortsatt lite för feg.

Tripoli är nog den lugna delen av Libyen som sagt men samtidigt är det inte mkt att se (iofs ok om man bara ska vara på flygplatsen).
Precis som kexxcream sa är benghazi det man ska undvika. Och nej har inte varit i Libyen men de Libyer jag känner som arbetat/bott där säger att det inte är mkt att hänga i julgranen. Men hade INTE bangat om tiden fanns.

Jag kan med gott samvete rekommendera en resa till Libyen, i alla fall då jag var där ett par månader innan inbördeskriget bröt ut. Leptis Magna (Leptis Magna - Wikipedia, the free encyclopedia), en 10 mil resa öst om Tripoli, var en av höjdpunkterna när jag körde igenom Libyen.

Gällande säkerhetsläget så har flertalet utrikesdepartement lättat på reserekommendationerna längs med kusten, med undantag för delstaterna Bani Walid, Surt och städerna Benghazi och Dammah, där reserådet "undvik allt resande" kvarstår.

Libya-tripoli.jpg

Last edited:
Detta låter spännande, om det fungerar tidsmässigt kan jag vara intresserad. Dock är mitt schema lite späckat...

Jag tillhör de äventyrliga typer som gärna tar en natt i Tripolis om någon kan språket...

Edit, mitten av augusti har jag troligen ett hål för detta...

Augusti är tyvärr helt kört för mig. Även september då jag kommer att vara i Miami i tre veckor. slutet av oktober början av november passar mig bra. Helst november. Någon som kan då? Hur många dagar tar det här i anspråk? En natt i SYD?

För dom riktigt modiga finns denna pärla:
TIP-LHR-HKG/BKK-SYD-HKG/BKK-LHR-TIP för 34,000SEK i First. :cool:
Den ger 80+210+210+210+210+210+80 Tier Points. Tripoli - London i Club Europe, LHR-SIN-SYD i BA F :D
Man får även en helt enorm drös med Avios på kontot.

Någon som följer med? Ska bara försöka övertyga familj och vänner att det är en bra ide att flyga till Lybien (bara stanna på flygplatsen!)....

Dr. Miles, vad tror du om denna i deals? BA AFFAFR

Har försökt bygga denna för aug/nov via ITA men inte lyckats. Vilka datum tittade du på?

Jag skulle rekommendera att göra detta till hösten EFTER booster-kampanjen (om den kommer) annonseras som normalt är i augusti. Alla resor måste bokas EFTER registrering till kampanjen.

Min HNL resa i november kostade ca 21 000kr men jag fick totalt ca 80 000 Avios och 1 200 TP för detta då jag bokade denna under booster-kampanjen.

Jag skulle rekommendera att göra detta till hösten EFTER booster-kampanjen (om den kommer) annonseras som normalt är i augusti. Alla resor måste bokas EFTER registrering till kampanjen.

Min HNL resa i november kostade ca 21 000kr men jag fick totalt ca 80 000 Avios och 1 200 TP för detta då jag bokade denna under booster-kampanjen.

Tack för rekommendationen, får sitta lugnt i båten och återkomma till detta äventyr när det börjar närma sig booster-kampanjen.

Toppen