Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

POUG fra Oslo til LHR virker å ha fått ny pris, 640 NOK. Ikke direkte TP run, men 20 NOK per TP gjør det til enkel oppgradering.

För dom riktigt modiga finns denna pärla:
TIP-LHR-HKG/BKK-SYD-HKG/BKK-LHR-TIP för 34,000SEK i First. :cool:
Den ger 80+210+210+210+210+210+80 Tier Points. Tripoli - London i Club Europe, LHR-SIN-SYD i BA F :D
Man får även en helt enorm drös med Avios på kontot.

Någon som följer med? Ska bara försöka övertyga familj och vänner att det är en bra ide att flyga till Lybien (bara stanna på flygplatsen!)....

Dr. Miles, vad tror du om denna i deals? BA AFFAFR

Är def. på, kan både språket och staden gällande avresan.

Tyvärr ganska ovidkommande. Tror inte man skulle få för sig att lämna flygplatsen.. ;)

Baserat på nyhetsrapporteringen så är min bedömning att Tripoli inte är farligt om man är ett gäng som reser tillsammans, en helt annan saga om man skulle funderat på att turista runt i Benghazi.

BA har informerat om att man sätter igång flighterna till TIP igen. Det blev en paus efter att några dårar skjutit granater på startbanan och man kände sig inte "helt hundra" med säkerhetsaspekten.

Nu har Brittiska Ambassaden tydligen försäkrat BA om att läget är mer stabilt för stunden.
Det vore utmärkt med en som kan språket och kulturen ifall vi missar connection i TIP.

För dom riktigt modiga finns denna pärla:
TIP-LHR-HKG/BKK-SYD-HKG/BKK-LHR-TIP för 34,000SEK i First. :cool:
Den ger 80+210+210+210+210+210+80 Tier Points. Tripoli - London i Club Europe, LHR-SIN-SYD i BA F :D
Man får även en helt enorm drös med Avios på kontot.

För dom som inte är lika modiga kan man flacka TPE-HKG-DPS/SUB/CGK. Ca 5000 kr per 360 TP batch är priset. Men det blir ju inte så många Avios:( Detta lär väl vara ett av de billigaste sätten att skaffa BAEC-gold. 4 sådana rundor + 2 hopp till LHR, varav ett i CE så får man dryga 1500 TP för under 25 000 kr. @Agehall, detta är väl något för dig om du ska bli life time gold inom en snar framtid:D

Jag råkar faktiskt ha flera goda vänner i Tripoli :) (de bor många Libyer i Italien). Det är lockande att testa angiven resa för 34k, men jag är fortsatt lite för feg.

Toppen