Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Jag sitter och kollar på ett skutt till Tallinn över dagen för att skrapa ihop lite saknade TPs. Jag får dock bara fram bokningsklass B på sträckan HEL-TLL vilket är full fare economy. Hade ju velat ha business hela vägen. Har kollat olika datum och får hela tiden I-klass ARN-HEL och B-klass HEL-TLL. Någon som har något lämpligt förslag?

Mitt läge är att jag skulle behöva skrapa ihop 170 TP innan 8 oktober för så billig peng som möjligt. Helst utan övernattningar!

Mvh

Christian

ARN-LHR-JER-LHR-ARN i I klass kan du hinna med på en dag men då kommer du vara 10 TP kort. Så en T/R i Y till HEL bör stänga in din gap.

Jag sitter och kollar på ett skutt till Tallinn över dagen för att skrapa ihop lite saknade TPs. Jag får dock bara fram bokningsklass B på sträckan HEL-TLL vilket är full fare economy. Hade ju velat ha business hela vägen. Har kollat olika datum och får hela tiden I-klass ARN-HEL och B-klass HEL-TLL. Någon som har något lämpligt förslag?

Mitt läge är att jag skulle behöva skrapa ihop 170 TP innan 8 oktober för så billig peng som möjligt. Helst utan övernattningar!

Mvh

Christian

Testa med Vilnius och Riga då, kostar också runt 5kkr och går att göra som en dagstur

Du är för sent ute för att få lägsta priset, annars hade ju ARN-HEL i ekonomi
och HEL-LHR i CE varit ett alternativ.

Last edited:
ARN-LHR-JER-LHR-ARN i I klass kan du hinna med på en dag men då kommer du vara 10 TP kort. Så en T/R i Y till HEL bör stänga in din gap.

Kruxet är väl att flighterna till JER avgår från LGW, men från ARN kan det ju funka över dagen. Annars är MAN ett alternativ då det finns flera flighter LHR-MAN per dag. Men priserna är inte att leka med om man åker över dagen:(

Vad tror ni om ARN-HEL-LHR ToR i Business (I). Jag måste visserligen stanna en natt i London men det kan ju vara ok. Har hittat det för 8443 SEK hos Finnair. Sträckan LHR-HEL trafikeras av BA. Borde väl ge totalt 240 TP eller har jag missat något?

Att boka endast HEL-LHR i business ville Finnair ha drygt €1700 för.

/Christian

Vad tror ni om ARN-HEL-LHR ToR i Business (I). Jag måste visserligen stanna en natt i London men det kan ju vara ok. Har hittat det för 8443 SEK hos Finnair. Sträckan LHR-HEL trafikeras av BA. Borde väl ge totalt 240 TP eller har jag missat något?

Att boka endast HEL-LHR i business ville Finnair ha drygt €1700 för.

/Christian

HEL-LHR genererar 80 TP så 160 där + 80 om du flyger i business mellan ARN-HEL så det är helt korrekt att det genererar 240TP totalt.

Så är det men jag ligger försent för att kunna få det priset (innan 8 okt...).

/Christian

Vanliga Business class saver har 30 dagars öppetköp men du kan prova att boka en ekonomiklassbiljett till London och kolla om du får cash upgrade erbjudande.
Om du inte får erbjudande, kan du avboka helt gratis inom 24 timmar från bokningstillfälle (du måste dock ringa till BA kundtjänsten för att avboka gratis).

Enligt Homers inlägg i den här tråden, kan man få uppgraderad klassens Tier Point, så länge det är en betald biljett i botten.

Du får det du uppgraderar till, alltså CE 40TP

Ny rutt som ger 80TP från LHR.

British Airways in Winter 2013/14 season is launching London Heathrow – Las Palmas operation, where it’ll operate Saturday-only service on board Airbus A320 aircraft.

BA488 LHR1005 – 1435LPA 320 D
BA489 LPA1520 – 1940LHR 320 D

Toppen