Davvelavve
Medlem
Hittade GOT-HEL-AGP för 3600, sen har sas sjukt billiga avgångar hem för typ en 500. Borde ge minst 160 TP.ARN-MAD-LIS eller OPO (Oporto) med Iberia brukar också vara ganska billigt ( runt 4000 SEK)
Ger 4x 40 TPs t/r i business
Hittade GOT-HEL-AGP för 3600, sen har sas sjukt billiga avgångar hem för typ en 500. Borde ge minst 160 TP.ARN-MAD-LIS eller OPO (Oporto) med Iberia brukar också vara ganska billigt ( runt 4000 SEK)
Ger 4x 40 TPs t/r i business
Du får ju öka tempot!Ni som kör TP-runs bör veta att BA kommer börja ändra allas TP-perioder i år.
Jag själv hade helt missat detta...och kommer påverka mitt BA-resande denna månaden och i mars.
Edit: Om jag förstår det rätt bör man lägga alla TP-runs efter 31mars i år, för att få med dem i Tier Point Adjustment.
Haha, jag har brytpunkt 8 okt och har redan tjänat in över 1500TP och ligger före i min schedule till förnyelse av GGL.Du får ju öka tempot!
ingen ide att gå efter BA längre, vill du ha status med BA måste du flyga business med BA, annars är det näst intill omöjligt, jag hade krediterat till antingen QR eller Finnair.Lite ny på One World. Har några Finnair business till Asien på gång. Ska jag satsa på att kreditera dessa till BA eller Finnair eller någon annan One World spelare? Funderar även på AmeEx Platinum framgent för att bättra på Avios skörden.
Tack. Så vilket av dessa program ger flest Avios/är lättast att få status?ingen ide att gå efter BA längre, vill du ha status med BA måste du flyga business med BA, annars är det näst intill omöjligt, jag hade krediterat till antingen QR eller Finnair.
Är dessa bokade via Finnair med AY-flygnummer?Lite ny på One World. Har några Finnair business till Asien på gång. Ska jag satsa på att kreditera dessa till BA eller Finnair eller någon annan One World spelare? Funderar även på AmeEx Platinum framgent för att bättra på Avios skörden.
Ja, bokade med AY-flygnummer. Så vad är bäst i detta fall?Är dessa bokade via Finnair med AY-flygnummer?
För att snabbast nå status hos Finnair så borde man flyga antingen oneworld-partnerbolag eller codeshare på Finnair-metall
Är du helt "wild and crazy" kan du prova med Malaysia airlinesLite ny på One World. Har några Finnair business till Asien på gång. Ska jag satsa på att kreditera dessa till BA eller Finnair eller någon annan One World spelare? Funderar även på AmeEx Platinum framgent för att bättra på Avios skörden.