Senaste nytt

BAEC Tier Points Run tråd

Senator

Moderator
ARN-HEL-AGP(Malaga) ger 2x (40 + 140) = 360 TPs (samma med Dubai)

Finnair
plusmail3_big_arrow.gif
More Business Class routes now available
You can now fly Business Class on the following routes: Dubai, Malaga, Ljubljana, Malta, Antalya, Alanya, Dubrovnik, Athens and Dublin. As a Finnair Plus member you can also use Finnair Plus points to upgrade your travel class.

Fråga: hittar du bra priser till AGP? Kollade snabbt på DUB och AGP och billigaste "I" klass går på 6 000kr + skatter/avgifter.. Skulle vara intressant att prova, men känns inte så prisvärt?
 

Homer

Medlem
Fråga: hittar du bra priser till AGP? Kollade snabbt på DUB och AGP och billigaste "I" klass går på 6 000kr + skatter/avgifter.. Skulle vara intressant att prova, men känns inte så prisvärt?

Nix, ser ut som om det konstant ligger runt 7300kr ink.skatter.


Lustigt att de inte har Business till Las Palmas, dit är det ju verkligen långt och vore motiverat...


Fungerar bra med Malaga -> Asien, priserna blir som från Madrid
Cheap flights and flight tickets | Finnair - Spain
 
Last edited:

Homer

Medlem
Så brukar det vara, men då bör man också vara säker på sin sak och att det inte handlar om
handhavandefel.
Det måste fungera väldigt bra att boka på Finnair:s hemsida eftersom det aldrig är någon som klagar,
alternativt är det aldrig någon som gör det.
 

Kricka

Medlem
Under just v. 48 så drar BA ner på antalet flyg LCY-JFK - kanske för
någon lokal helgdag ? Upptäckte detta när BA häromdagen meddelade
att mitt och @nota bene s flyg ställts in (7 månader i förväg!). BA001
går endast må-on och BA003 avgår endast fredag den veckan.
 

AABack2ARN

Medlem
Under just v. 48 så drar BA ner på antalet flyg LCY-JFK - kanske för
någon lokal helgdag ? Upptäckte detta när BA häromdagen meddelade
att mitt och @nota bene s flyg ställts in (7 månader i förväg!). BA001
går endast må-on och BA003 avgår endast fredag den veckan.

Yapp, den kallas Thanksgiving och är en liten obetydlig helgdag som firas (främst) i USA ;) I år infaller den 26 november.
 

Kricka

Medlem
@AABack2ARN Tack! Hade inte riktigt koll på när den infaller då jag brukar
besöka IAD vid Halloween.. Då har vi en förklaring till de inställda flygen i.a.f.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tror BA kan göra en och annan besviken med de inställda flygen BA1-4 den veckan. Förvisso är BA ute i god tid, men eftersom flertalet av de riktigt bra I-priserna över Atlanten gäller just runt Thanksgiving och de flygen inte varit specifikt undantagna har nog en del medvetna resenärer passat på att boka just dem. Många inlägg på FlyerTalk om att de flygen gått att boka i alla fall.
 
Toppen