Senaste nytt

BA Visa 2-4-1 (2 för 1) voucher

Börjar bli galet frustrerad på Entercard nu. Jag nådde gränsen för min companion voucher i slutet av november förra året och har jagat Entercard sedan årsskiftet. För drygt två veckor sedan lyckades de iaf lägga in på nytt att jag skulle få min voucher. Nu har jag pratat med dem igen både igår och idag.

Min voucher ska komma men tydligen så kan skickar de bara ut nya vouchers en gång i månaden vilket innebär att jag inte kommer få den förrän tidigast i slutet av maj. Jag hade hoppats kunna nyttja den runt påsk nästa år vilket med största sannolikhet inte kommer lyckas. Vouchern kommer med största sannolikhet bli helt värdelös för min del om jag inte har ordentligt flax med att hitta tillgänglighet...

Utan en fungerande 2-4-1 är ju värdet av kortet starkt devalverat!

/Christian

Nu har jag ännu en gång pratat med Entercard! De har självklart misslyckats ännu en gång att lägga till min voucher som utlovat. Nya beskedet är att den nu är inlagd manuellt men eftersom de bara kör de till BA en gång i månaden så kommer jag inte ha den förrän i slutet av juni! Jag lyfte även fråga om kompensation så det ska de återkomma om. Att de skulle lyckats med det håller jag för ytterst osannolikt med tanke på hur de skött det hela hittills.

Det är ju helt osannolikt hur de kan misslyckas så fatalt gång på gång! Värdet av BA-Visa devalveras kraftigt för varje gång jag pratar med dem...

To be continued...

/Christian

Nu har jag ännu en gång pratat med Entercard! De har självklart misslyckats ännu en gång att lägga till min voucher som utlovat. Nya beskedet är att den nu är inlagd manuellt men eftersom de bara kör de till BA en gång i månaden så kommer jag inte ha den förrän i slutet av juni! Jag lyfte även fråga om kompensation så det ska de återkomma om. Att de skulle lyckats med det håller jag för ytterst osannolikt med tanke på hur de skött det hela hittills.

Det är ju helt osannolikt hur de kan misslyckas så fatalt gång på gång! Värdet av BA-Visa devalveras kraftigt för varje gång jag pratar med dem...

To be continued...

/Christian

Jag snackade med dom i förra veckan eftersom jag inte heller fått vouchern.
Fick svar dagen efter med att dom skulle "påminna" BA en gång till och lovade att bjuda på årsavgiften på kortet för nästa period.
Dagen efter detta så hade jag fått min voucher på mitt konto. Gilltig till 31:e Maj 2014 :)

Då är ju frågan om det i ditt fall var BA eller Entercard som hade missat. För mig är det helt uppenbart att det är Entercard som konstant misslyckats med att lägga in den trots felanmälningar och upprepade samtal.

Jag får fortsätta och ligga på under hela juni så att de inte missar den än en gång. Deras ord är ju inte värt särskilt mycket...

/Christian

Där har du rätt sunkan.
Var noga med att den är giltig i ett år från datumet då den aktiveras på ditt konto.
Jag hade problem med första vouchern, men sedan dess har dom trillat in automatiskt inom någon vecka efter att 200K passerats.

Jag hade inga problem med min första voucher däremot har det gått troll i det i år. Nu ringde iaf affärsområdeschefen för BA-korten på Entercard upp mig och lovade att han ska försöka trycka på så att min voucher dyker upp hos BA så fort som möjligt samt att jag får en kompensation.

De hade enligt honom gjort olika interna beräkningar på min spend där någon hade kommit fram till att jag inte nått 200' medan den andra visat att jag nått 200'. Dessa hade dock inte pratat med varandra. Jag vet inte hur de räknat då jag nådde gränsen i november och därefter inte har några krediteringar... Vid båda mina samtal i slutet av april och början av maj konstaterades att jag nått gränsen för toucher!

Hanteringen är fortfarande under all kritik men jag hoppas på en snar lösning även om jag inte räknar med något förrän både voucher och kompensation finns på mitt ba-konto.

Jag uppdaterar om det skulle råka dyka upp någon voucher...

/Christian

För min del hade de också räknat fel. Dom sade att jag inte hade uppnått målet vilket jag visste inte var sant.
Fick ett utdrag och slog man bara ihop alla posterna så kunde jag lätt se att jag hade passerat 200k.

Så är ju något vaj på deras uträkningar. (som jag sade tidigare i denna tråd så var min spend off med ca 50k på utdraget också)

Nu har iaf vouchern trillat in :) Så snabbt kan det gå om de bara vill...

Hoppas kompensationen dyker upp snart också så ska jag vara nöjd ett tag sen :) Nu gäller det bara att hitta en resa också! Min senaste plan var USA:s västkust drygt två veckor runt påsk nästa år. Får se lite vad som går att få tag i nu!

/Christian

Det gäller verkligen att ligga på när det gäller att få loss sina rättmätiga points från Entercard.

Jag har First biljetter bokade med vouchers till såväl GRU som DXB närmsta månaderna.

Väldigt trevligt, men jag måste ändå stämma in kring BA´s avgifter och höga mileskrav med vouchern från ARN.

Med 2-4-1 vouchern måste man ju utgå från SE/DK vilket plussar på 30 000 miles i C.

Men sen tillkommer alla BA´s 30 påslag/kostnader. Detta är förvisso inget nyupptäckt eller något som vi inte är medvetna om i forumet, men har någon i BC kommit fram till något smart gällande utnyttjande av vouchern? Då tänker jag på att komma ner i antal miles från ARN + sänka alla avgifter.

Kanske resa ut via open skies alt Fith freedom flight via mainland Europa istället för LON eller stop over i LON som minskar avgifterna eller rätt val av flygplatser i LON?

Jag har en hel del miles och 2 vouchers att förbruka för 2014 så tacksam för all feed back.

Toppen