Senaste nytt

BA till London Heathrow i Business - flygplanstyp

doc

Medlem
BA till LHR i business - flygplanstyp

Nu blir jag nyfiken. Jag har alltid funderar på varför man flyger 767. I och för sig är de nästan alltid fulla när jag åker BA781, men om de inte är en kapacitetsfråga, vad är det då?
För övrigt tycker jag att A319/20/21 är bra mycket trevligare att flyga med än 767. Dock är BA781 absolut en bra avgångstid. I november blir det BA781 i A319. Perfekt kombination.
 

cmj

Medlem
Nu blir jag nyfiken. Jag har alltid funderar på varför man flyger 767. I och för sig är de nästan alltid fulla när jag åker BA781, men om de inte är en kapacitetsfråga, vad är det då?
För övrigt tycker jag att A319/20/21 är bra mycket trevligare att flyga med än 767. Dock är BA781 absolut en bra avgångstid. I november blir det BA781 i A319. Perfekt kombination.

Cargo..:)
 

Senator

Moderator
Så jag är ensam i att gilla B767an av alla som använder BA till London? :cool:

R.I.P. BA B767an..

Jag ser också nu 2x LHR-ARN extra. Hade förväntat mig att tog bort 2x LCY-ARN med LHR-ARN, men det är utökning på 2 avgångar till per dag. Första går från LHR redan 06:15 som är perfekt om man kommer från t.ex. HKG med BA.

Synd man inte får åter 09:00 avgången till LHR igen, men det skulle betyda att två plan står på ARN över natten "like in the good ol' days".
 

Concorde

Founding Member
Korrigering: det är inget droppat här inte. Allt är som vanligt. När vinter tidtabellen laddas, som alltid har 6 avgångar, visas 781 som en A319 fram till ett par månader före avgång. Det är fortfarande en 767. :)

Ni kan vara lugna alltså.
 

Senator

Moderator
Korrigering: det är inget droppat här inte. Allt är som vanligt. När vinter tidtabellen laddas, som alltid har 6 avgångar, visas 781 som en A319 fram till ett par månader före avgång. Det är fortfarande en 767. :)

Ni kan vara lugna alltså.

Jag blev lite konfunderat nu. Är det inte så att när LCY-ARN började, så tog man bort 2x LHR-ARN? Så att i verkligen är det nu 6+2 i vinter mot 4+2 senaste vintern? Har jag fel?
 

Concorde

Founding Member
Det är 5+2 nu och blir 6+2 i vinter :) Åtta om dagen mellan Stockholm och London är inte illa från ett bolag som inte ens har en bas på ARN.
Man borde börja en kampanj att få till en äkta BA lounge på Arlanda.

Men det är ju inget mot London - New York. 13 flighter om dagen. 2x A318 från LCY, x3 wide body (1x 767, 2x 777) till EWR samt x8 wide body (x6 747-400, x2 777-300 till JFK.
 

JensE

Medlem
Synd man inte får åter 09:00 avgången till LHR igen, men det skulle betyda att två plan står på ARN över natten "like in the good ol' days".
Känns verkligen som det behövs en avgång mellan 7 och 12.
Jag verkligen hatar flyga supertidigit och flyger alltid över sjön västerut så åker hellre på eftermiddagen/kvällen till LHR och nattar på Hotell.
7 flyget är det enda som hinner med många avgångar västerut som bara har en avgång per dag.
 

Concorde

Founding Member
Alla avgångar som startar 14.00 och fram till 16.30. Det är en riktig måltid enligt Engelsk tradition, men inget du blir mätt på.
 

Homer

Medlem
Så jag är ensam i att gilla B767an av alla som använder BA till London? :cool:
De håller ju på att renovera dem så det kanske blir 1:a handsvalet för alla snart :)


Känns verkligen som det behövs en avgång mellan 7 och 12.

BA0775 10:45 från 28/10


Man borde börja en kampanj att få till en äkta BA lounge på Arlanda.
.

Passar bra i samband med flytten till T2

Menar Du att det inte är någon riktig "måltids-servering"?


img1290fr.jpg
 
Toppen