Senator
Moderator
Hejsan,
Min flight med BA i går kväll var sen, ca 40min från T5. Dock är det väl få platser i Europa bättre lämpat att vänta än BA Galleries FIRSTs Champagne Bar. Tyvärr är det ingen likvärdig produkt inom Star som jag har upplevd med samma standard.
Jag tror det är svårt att argumentera emot att det skiljer sig enormt mellan att ha LHR som bas, och ha ARN/OSL/CPH som baser för verksamheten. Vi vet alla att LHR är nästan vid full kapacitet, och väldigt lite skall till för att skapa problem. Titta bara på det som hände förra december när det snöade 5cm. Det är också rätt som Concorde skriver att det har blivit bättre med T5. Så jag håller på mitt argument; flygplatsen är största skillnaden.
Däremot är jag också en glad och nöjd SAS kund. Jag skulle t.o.m. påstå att jag gärna flyger SAS (affärsklass) över LH till exempel. Jag förstår också SAS service koncept med tanke på den (Skandinaviske) konkurrens man har haft senaste decennium. Det SAS har gjort som är imponerande är att deras kundnöjdhets undersökningar visade att "On Time Performance" var prio 1 för deras kunder. Därmed har man jobbat målmedveten mot att bli bäst på detta. Jag flyger kanske 25 SAS segment per år inom Skandinavien och Europa, och är nästan alltid nöjd. A330/340 på nattflygning är en annan sak; tyvärr ligger SAS långt efter här.
Min flight med BA i går kväll var sen, ca 40min från T5. Dock är det väl få platser i Europa bättre lämpat att vänta än BA Galleries FIRSTs Champagne Bar. Tyvärr är det ingen likvärdig produkt inom Star som jag har upplevd med samma standard.
Jag tror det är svårt att argumentera emot att det skiljer sig enormt mellan att ha LHR som bas, och ha ARN/OSL/CPH som baser för verksamheten. Vi vet alla att LHR är nästan vid full kapacitet, och väldigt lite skall till för att skapa problem. Titta bara på det som hände förra december när det snöade 5cm. Det är också rätt som Concorde skriver att det har blivit bättre med T5. Så jag håller på mitt argument; flygplatsen är största skillnaden.
Däremot är jag också en glad och nöjd SAS kund. Jag skulle t.o.m. påstå att jag gärna flyger SAS (affärsklass) över LH till exempel. Jag förstår också SAS service koncept med tanke på den (Skandinaviske) konkurrens man har haft senaste decennium. Det SAS har gjort som är imponerande är att deras kundnöjdhets undersökningar visade att "On Time Performance" var prio 1 för deras kunder. Därmed har man jobbat målmedveten mot att bli bäst på detta. Jag flyger kanske 25 SAS segment per år inom Skandinavien och Europa, och är nästan alltid nöjd. A330/340 på nattflygning är en annan sak; tyvärr ligger SAS långt efter här.