Senaste nytt

BA 787 Livetråd - följ allt när det händer...

Och nu har även poängen för London-Stockholm kommit in på kontot. Det gick snabbt!

Så var BA Silver klart till sommaren 2015, tre månader in på mitt kvalificeringsår. Ska man våga satsa på BA Guld? 950 tier points att skrapa ihop på nio månader.
Det som är trevligt med guld är att du har softlanding till silver året efter om du inte reser så mycket år 2.

Hade ni era kort inlagda i förväg? Jag fick ju regga mitt på både utresan och hemresan av någon anledning. Dessutom tyckte ju kvinnan som la in det på hemresan först att mitt kortnummer var ogiltigt men när hon matade in samma nummer igen gick det visst in.

Nog för att Concorde hade rätt i att upplevelsen är värd mer än TP denna helg, men jag behöver ju mina 140 TP för att få fortsätta komma in i GF...

Jag har också fått för båda segmenten (dock bara 10 TP/flight). På utresan fick jag lägga in kortet vid incheckningen. Vid hemresan var det redan inlagt.

/Christian

Hade ni era kort inlagda i förväg?
Ja. Jag lade helt enkelt till bokningen i min bonusprogramsprofil på BAs hemsida (eller om det var appen) och då kom bonusnumret automatiskt in i bokningen och var inget jag behövde tänka på senare.

Det som är trevligt med guld är att du har softlanding till silver året efter om du inte reser så mycket år 2.
Det kan vara en poäng. Jag kämpar ju med att behålla motsvarande guldkort i alla tre allianser (ganska praktiskt när man har som jobb att driva en sida som BC) så då gäller det att tänka lite taktiskt. Lite som med Flying Blue där alla statuspoäng utöver de som behövs för den statusnivå man kvalificerat till flyttas över till året efter.

Enligt Dr. Miles så bör man kunna skrapa ihop dina kvarvarande TP på en BA TP-run Helsingfors - Karibien.
Behöver du en medresenär så kan du fundera på saken. Mitt kvalificeringsår går ut 8/2 och november kan
vara rätt trist och mörkt i Sthlm..

Och nu har även poängen för London-Stockholm kommit in på kontot. Det gick snabbt!

Så var BA Silver klart till sommaren 2015, tre månader in på mitt kvalificeringsår. Ska man våga satsa på BA Guld? 950 tier points att skrapa ihop på nio månader.

Ja. Jag lade helt enkelt till bokningen i min bonusprogramsprofil på BAs hemsida (eller om det var appen) och då kom bonusnumret automatiskt in i bokningen och var inget jag behövde tänka på senare.

Jag begriper inte hur du lyckades med detta konststycke. Alla andra (inkl undertecknad) verkar ju bara ha fått ett felmeddelande om att det var en gruppbokning som inte kunde hanteras online.

Nåja, jag får retroregga istället. Inte mer med det.

Tack för en underbar helg, one to remember. Reseselskapet, nya planet, exclusiv besök till BAMC där vi fick genuint intryck på hur stolt de va att jobba där och deras entusiasm att visa det och sen att få komma till den fina loungen, vilken utsikt från terrassen, bra mat-dryck utbud... What a weekend.

Riktigt kul att träffa er alla som hade än så länge bara varit en avatar med en nickname brevid! Speciell tack till Annika och Concorde.

Suck att det aldrig passar med ledigheterna då dessa underbara events utspelar sig, jobbar ju ändå 1:2 så kanske det lyckas ngn gång…

Toppen