Jo, men det har sällan något värde i praktiken. Fråga hur många som gillar Ryanair så får du säkert också dåliga siffror men sen flyger folk ryan ändå!
Jo, men det har sällan något värde i praktiken. Fråga hur många som gillar Ryanair så får du säkert också dåliga siffror men sen flyger folk ryan ändå!
Plus att gemene man inte har en aning om vilket flygplan de kommer flyga i när de bokar. De flesta kan nog inte ens svara på om det är en Boeing eller Airbus när de sitter i planet...
Det var deras dåvarande VD som snabbt beslutade om att de inte skulle flyga Dash8 längre. sas var ju första bolag som flög den modellen av Dash8. Många barnsjukdomar och droppen som till sist urholkade stenen var när landningsställen visade sig vara rostskydd. Detta hade till följd att ställen vek sig vid landning. Hände vid minst två tillfällen. Finns säkert filmer på youtube. Det finns de som hävdade att det var ett förhastat beslut för planen flyger nog fortfarande, fast hos andra bolag. Till följd av detta kom SAS överens med Bombardier om CRJ900 affären istället .