Senaste nytt

B737 MAX 8 har nödlanda med motorproblem

M.K

Medlem
Det blir verkligen bara värre och värre detta. :(

Mitt förtroende är oerhört lågt men jag hoppas de kommer med en rimlig förklaring och en lösning vi kan ha förtroende för innan vi eventuellt flyger igen.
 

Brandten

Medlem
För några dagar sen såg jag bilder på Norwegian's kärror som stod parkerade utan skydd för motorerna och tänkte direkt: Nån kärra kommer få problem när den ska upp i luften igen. Får se hur många fler Max 8 som får motorproblem efter långtidsparkeringarna.
 

Mr.cake

Medlem
För några dagar sen såg jag bilder på Norwegian's kärror som stod parkerade utan skydd för motorerna och tänkte direkt: Nån kärra kommer få problem när den ska upp i luften igen. Får se hur många fler Max 8 som får motorproblem efter långtidsparkeringarna.

Någon sorts check up görs väl innan man brukar de igen efter en tid ståendes?
 

Trox

Medlem
Finns väl viss risk att modellen är svår att rädda. Vilka flygbolag kommer att vilja ha den? Hur många resenärer kommer att undvika flygbolag med 737 MAX i sina flottor?
 

palmen

Moderator
Rör sig om ett motorproblem om man ska tro det som står i artikeln, det drabbas ju alla typer av flygplan av lite då och då.
Känns som man gör lite en höna av en fjäder här, om det nu inte var så att det var problem med MCAS eller liknande men att man inte säger det.
 

mtlmr

Medlem
Jag tycker inte Flightaware-datan säger emot teorin att det är ett motorproblem, så ser ju lite bättre ut där iaf.
 

lucasd

Medlem
Rör sig om ett motorproblem om man ska tro det som står i artikeln, det drabbas ju alla typer av flygplan av lite då och då.
Känns som man gör lite en höna av en fjäder här, om det nu inte var så att det var problem med MCAS eller liknande men att man inte säger det.

Verkar väl dock ha varit förhållandevis mycket motorproblem med 737 Max också? Det är ju dock ett helt annat fel än det som verkar vara MCAS-relaterat.
 

palmen

Moderator
Verkar väl dock ha varit förhållandevis mycket motorproblem med 737 Max också? Det är ju dock ett helt annat fel än det som verkar vara MCAS-relaterat.
Nu har jag ingen koll på just dessa motorproblem, men när dreamlinern hade motorproblem så var det ju tillverkare av motorn som hade något problem om jag kommer ihåg och de som fick åtgärda. Kan ju vara samma sak här, att det faktiskt inte är boeings fel.

Men detta är som sagt spekulationer
 
Toppen