Senaste nytt

Börjar skärmstorlek gå till överdrift?

och då i form av våglängder i intervallet 400-700 nm, d.v.s. ljus. Fast all elektronik har väl magnetfält, om än betydligt svagare än jordens magnetfält i det här fallet?
Ja, det är iofs helt rätt. Men det är mikroskopiskt där - taklampan kan nog vara värre. För att inte tala om den ökade bakgrundsstrålningen på högre höjder.

Nja nu blir jag tveksam.. Normala LEd skärmar strålar inget bortsett från ev elekromagnetisk strålning. Ska du skydda dig från den behöver du sitta i en "Farradays bur" Tror att det kan bli rätt dyrt att få till med flygbolaget i fråga..

Flygplanet är väl "nästan" en Faradays bur även om jag ibland undrat hur mycket strålning man får
i sig på 10 km höjd ?

Tvärtom, skärmarna är för små. I alla fall i Lufthansa F där man faktiskt är för långt ifrån skärmen när man ligger i ligg/sovläge. Den blir helt enkelt för liten från 2m håll.

Vad jag funderar på är om det inte vore överdrivet med en 21 tums skärm en dryg halvmeter framför ansiktet? Jag kan förstå om det skaffas i C eller F i tanke på utrymmet men i Y?

Tvärtom, skärmarna är för små. I alla fall i Lufthansa F där man faktiskt är för långt ifrån skärmen när man ligger i ligg/sovläge.
Alltid bra att läsa själva frågeställningen innan man svarar i en tråd.

Flygplanet är väl "nästan" en Faradays bur även om jag ibland undrat hur mycket strålning man får
i sig på 10 km höjd ?
Iaf för ~15 år sedan så sade SAS att de enda av deras CC som kommer i närheten av gränsvärdena är deras japanska CC som enbart flyger CPH-NRT

Är det någon som använder sig av skärmarna nuförtiden. Jag tycker mig mer och mer se att man använder sig av sina plattor/iphones under flygningarna med nedladdat content?

Jag själv har använt min iphone för att titta på teveserier/filmer under två års tid nu. Har inga större behov av en större stols-skärm

Alltid bra att läsa själva frågeställningen innan man svarar i en tråd.
Kan vara bra om man bidrar med något som har med tråden att göra öht.... Frågan gällde om de inte var för stora i E men kanske ok i F medan jag kontrade med att de är för små i F så jo, min kommentar har med tråden och ämnet att göra. Din däremot tillför noll....

Förstår mig inte på detta med att bygga in skärmar i planen alls. Kostar ju skjortan och tekniken blir gammal efter några få år (eller snabbare)....
Borde delas ut surfplattor (som på vissa bolag) o sedan bara ett fäste för att sätta den i framförvarande nackstöd
Eller för att fästa din medhavda paddan som de flesta som bryr sig om skärmstorlek och kvalitet redan har :)

Note to self. Läs alla inlägg innan jag svarar :)

Kan vara bra om man bidrar med något som har med tråden att göra öht.... Frågan gällde om de inte var för stora i E men kanske ok i F medan jag kontrade med att de är för små i F så jo, min kommentar har med tråden och ämnet att göra. Din däremot tillför noll....
E? Vad är det för något?

När jag läser frågan så handlar det om eventuellt för stora skärmar i ekonomi. Det är väl nuförtiden ett vanligt fenomen i olika forum / Facebook att folk struntar i att läsa första posten / frågan utan bara postar på. Så det är ju inget konstigt att det görs även här.

Toppen