Senaste nytt

Börja ifrån noll och nå status i Eurobonus

Ska troligen skappa PB och kommer då att få ett annat resekort därifrån men det ligger några månader frammåt.
Vad menas med PB? Private Banking?
Ingen egen erfarenhet av det men inte hört om någon som får bättre kort där för intjäning av poäng/status än rena poängkort, man kan dock få lounge mm via vanliga bank kort som man kan bli erbjuden via private banking.

Har ni Revolut Ultra så har ni ju både lounge och fast track oavsett flygbolag vid många flygplatser. Det brukar ju vara ett huvudmotiv till att sträva efter EBG status.
Som jag förstår det så går även konvertera RevPoints till Eurobonus med 1:1 kurs; så på ett sätt så kan ni ju även ha en möjlighet till bonusresor hos SAS om det är det som lockar.
Silver status kan jag tycka är relativt meningslöst; det är är Guld och uppåt som ger ett faktiskt värde. Kanske inte optimalt som par; men egentligen är det ju mer optimalt att den ena reser järnet på mileage-runs om det är just status ni vill få. Både EBG+ och SkyTeam Elite status ger ju sedan Lounge och fast track för er båda sedan; även med ett kort.

Miles & More som tillhör Lufthansa gruppen kunde man, och borde kunna köra dom trixen fortfarande.
Nu är ju nedanstående över tio år gammal och jag tackade för mig gällande Miles & "Nothing" så är inte uppdaterad i dom reglerna.

Aegeans Miles & Bonus går det garanterat att göra så. Står klart och tydligt i reglerna.

Och på vilket sätt har något av detta - inklusive ett 11 år gammalt inlägg från dig själv - minsta lilla relevans till frågan som ställdes om SkyTeam (nu uppdaterat till specifikt Eurbonus i trådrubriken)??? Miles and More gjordes f.ö. om totalt 2024 (efter att förändringarna skjutits upp i några år) och intjäningsåret är idag kalenderår för alla, så det du påstår funkar inte där heller. Det stämmer däremot att Aegean ändrar medlemsåret/intjäningsåret när du flyttar upp en nivå. Tyvärr har det programmet nyligen blivit mycket mindre intressant eftersom de höjt kraven för att intjäna och behålla status, och *A-program saknar som sagt relevans för den ställda frågan.

Toppen