Senaste nytt

Bättre mat i SAS Plus men all alkohol till försäljning i SAS Go

Nu när Gott & Blandat har försvunnit från vagnen kunde jag inte låta bli att fråga en purser varför. SAS har gett som skäl att det är "för liten efterfrågan" på den produkten! Kom igen! Tror de att kabinpersonalen är så korkade att de köper det argumentet? Utöver detta: hur mycket får man som arbetsgivare egentligen ljuga inför sin personal?

Nu när Gott & Blandat har försvunnit från vagnen kunde jag inte låta bli att fråga en purser varför. SAS har gett som skäl att det är "för liten efterfrågan" på den produkten! Kom igen! Tror de att kabinpersonalen är så korkade att de köper det argumentet? Utöver detta: hur mycket får man som arbetsgivare egentligen ljuga inför sin personal?

Hur vet du hur försäljningsstatistiken ser ut?
Nog för att jag brukar ta en eller flera sådana påsar när jag flyger i SAS PLUS och den är gratis, men skulle aldrig betala för den i SAS GO. Där har vi kanske en anledning, den säljer för dåligt men går ändå åt.

Nu är vi nog något på spåren!

SAS söker febrilt efter en produkt som ingen vill ha gratis i PLUS, men som alla i GO gladeligen betalar för.
(Låter iofsig som en smart affärsidé...)

Det var en lättnad att åtminstone du förstod mitt budskap!
Hursomhelst är det tråkigt at G&B är borta. SAS får kanske ge bort KCN-mandlar till oss i PLUS istället...

Någon som vet om betalning krävs i samma utsträckning om du är Diamond?
Har många ggr upplevt (innan diamond fanns) att jag slapp betala för mina extra drinkar medan guldlösa kollegor var irriterade över att de behövde. Bara tur eller ?

Någon som vet om betalning krävs i samma utsträckning om du är Diamond?
Har många ggr upplevt (innan diamond fanns) att jag slapp betala för mina extra drinkar medan guldlösa kollegor var irriterade över att de behövde. Bara tur eller ?

Man kan inte se att du är diamond ombord.

Har inte detta sagts vid flera tillfällen att de kan se ombord att man är Diamond? Så passagerarmanifest visar Diamond, men man har inte fått till prefixet inom *A etc?

Det var nyheter för mig om det är så. Men jag ska slå ett öga på listan nästa gång jag flyger :)

Toppen