Senaste nytt

Bättre mat i SAS Plus men all alkohol till försäljning i SAS Go

........däremot tror jag att pax vill ha en service som motsvarar det krav man ställer på ett fullservice-bolag när det kommer till GO/Economy

Netop! Jeg er enig.
Til Agö : Linkene er spredt og fremkom som reaktion da nyheden kom for 1 måned siden - de fleste er forsvundet igen, sorry

Lustigt nog insåg jag precis att jag kommer äta de sista smörgåsarna som någonsin kommer serveras med SAS inom Skandinavien, i alla fall till den dag de beslutar att hitta på något nytt.

Bokad lördag kväll 29/3 klockan 22.45, verkar vara sista flyget som avgår inom Skandinavien med det gamla SAS Plus-konceptet.

Tycker nya konceptet med GO på LH/till Chicago fungerade bra.

1 måltid med valfri dryck (ej alkohol)
1 lättare måltid innan landning + juice.

Kändes på något sätt helt okej och jag uppfattade inte heller att någon i kabinen hade problem med upplägget, folk köpte gladeligen olika alkoholhaltiga drycker och betalade för dessa.

Kanske SAS får in lite extra stålar och kan sänka ursprungspriset? För när jag pratar med folk jag känner så är det enda dom kollar på när dom bokar, ingen tänker på extra kostnader/vad som ingår, bara biljetten är billigast.

Jag tror på det här konceptet.

Helt ok OM de verkligen sänker priset. Men det är ett litet fåtal som betalar max 4000 kr för en tur och retur. De finns de som betalar närmare 10000 kr för samma "service". Det är på oss SAS tjänar pengar. Står det i valet och kvalet mellan SAS eller BA för 10000 i ekonomi så väljer jag BA. Där förlorar SAS pengar!

Fick precis mejl från SAS där de beskrev förändringarna. Jag fick lite hicka när jag läste "en ny kvällsmåltid i SAS Plus på flyg från Norden till Europa". Betyder det att man inte får kvällsmåltiden om man flyger hem FRÅN Europa till Sverige?

Å vad gäller på LPA-OSL? Det flyget går ju inte från Europa men är inte heller Long Haul...

Jag hoppas verkligen du övertolkar texten och att den fräsmt är ett resultat av dålig copywrite. I SAS värld är LPA Europa så där behöver du inte oroa dig.

Från SAS Facebook idag "SAS
Hej Gunnar, det ingår fortsatt en viss del alkohol även i SAS Go. Men vill man ha mer, då kan man köpa det ombord. /Cecilia"

Från SAS Facebook idag "SAS
Hej Gunnar, det ingår fortsatt en viss del alkohol även i SAS Go. Men vill man ha mer, då kan man köpa det ombord. /Cecilia"

Toppen