Senaste nytt

Bättre mat i SAS Plus men all alkohol till försäljning i SAS Go

Flög NRT-CPH i SAS Plus i lördags och jag vet inte om det var tack vare det nya konceptet men maten, som är två serveringar, var den bästa jag har fått hos SAS någonsin. Slår maten även från "gamla" Business.

Kan meddela att jag i slutet av förra veckan fick svar från SAS angående mitt klagomål om sämre service i GO. Vi har i mitt sällskap fått 40 euro per person för vår resa t/r till sfo.

Jag fick välja på 20dollar voucher på sas eller 3000p för cph-sfo för försämrad service. På hemvägen var det optiontown till Plus, så ingen kompensation där.

Flög NRT-CPH i SAS Plus i lördags och jag vet inte om det var tack vare det nya konceptet men maten, som är två serveringar, var den bästa jag har fått hos SAS någonsin. Slår maten även från "gamla" Business.

Låter mycket intressant, åker PLUS på torsdag från ORD till ARN. Får hoppas de implementerat "nya" PLUS på alla long haul... om det nu var det som gjorde skillnaden.

Jag fick välja på 20dollar voucher på sas eller 3000p för cph-sfo för försämrad service. På hemvägen var det optiontown till Plus, så ingen kompensation där.

Erbjöds du ett val eller fick du själv föreslå? Jag fick nämligen inte vilja, utan fick 40 euro hemskickat i vouchers. Hade givetvis hellre fått 6000 poäng.

Jag fick 20 euro/pers, avrundat till 100 för 4 för en ARN-SFO t/r-resa. Inga frågor om valmöjligheter. Men då är två av de fyra barn, och för dem är det väl egentligen ingen skillnad mot förut.

Jag tycker att nya konceptet är dåligt jämförd med alla andra flygbolag.
Vad är bra med konceptet i GO? Ingen mat alls, inte frukost heller. Det känns som low-cost-carrier-feeling.
Alla andra *A partners bjuder minst på snack och drycker. I coach klassen.
Vad får man i SAS GO? Ingenting. Ibland inte även en plastik mugg med vatten.
Pratade med Austrian pursern på OS317.
Hon berättade att det är Austrian policy i ekonomi klassen att bjuder på drycker minst två gånger under flight mellan VIE och ARN. Hon berättade att de aldrig neka även om man be om en dryck till. Man få även öl, vin, läsk etc. hoss LH, Swiss, you name it.
Även AF bjuder på en riktig frukost i ekonomi klassen. På väg till CDG fick vi även croissant och yoghurt.
Och KLM bjuder på sandwich och den obligatoriskt ”stroopwafle”.
Jag förstår inte vad SAS tänkte sig med nya konceptet.

Toppen