Senaste nytt

Bättre mat i SAS Plus men all alkohol till försäljning i SAS Go

Vem förväntar sig egentligen gratis frukost (inrikes)

Samtliga studenter i Luleå mig veterligen, många flyger morgonflighter och väljer SAS över Norwegian just därför.
Själv såg jag det som ett stort plus i Go på morgonflighterna att frukost ingick.

Nu får man räkna in det i sin egen kalkyl över vad biljetten kostar antar jag.

Om jag läser detta korrekt så erbjuds inte ens en torr macka/sallad för Plus resenärer inom Skandinavien lägnre utan enbart drycker och snacks? SAS vet verkligen vad affärsresenärerna vill ha.....

Jag håller med. Det är många gånger både jag och min flickvän har tagit en macka ombord som nödkäk när det inte har gått att prioritera att hinna stanna någonstans för att köpa med sig någonting. Det blir väl helt enkelt ännu tydligare en vridning mot att köpa utanför gaten och ta med in.

Jag håller med. Det är många gånger både jag och min flickvän har tagit en macka ombord som nödkäk när det inte har gått att prioritera att hinna stanna någonstans för att köpa med sig någonting. Det blir väl helt enkelt ännu tydligare en vridning mot att köpa utanför gaten och ta med in.

US-style :D Då blir det som på UA där FA går runt med svarta sopsäckar och samlar in allt från big gulps till pizzakartonger

Asiater skulle jag säga? Som sagt SAS Go biljetten är långt ifrån den billigaste i marknaden.

För en vecka sedan bokade jag OSL-NYC-OSL för 3500:- (25-29 juni), och kan inte säga att jag tycker det känns jobbigt att jag måste betala för alkohol till maten. Snarare tycker jag det känns rätt med tydligare skillnader, så det får mig att vilja ha en SAS Plus- eller SAS Business-biljett istället.
Min personliga erfarenhet är faktiskt att de få som inte är Skandinavier på SAS långdistans är uppe med plånboken och ska betala när drickan kommer till maten. Detta känner såklart SAS till och undersökningen som är gjord, har säkert bara fastställt att det inte är någon större grupp som kommer gå förlorad med denna förändringen. Snarare tvärtom.

Däremot tycker jag att SAS a l d r i g ska gå från denna, då det är något folk verkligen förknippar med SAS.
allt-om-resan-SAS-fordelar.jpg

US-style :D Då blir det som på UA där FA går runt med svarta sopsäckar och samlar in allt från big gulps till pizzakartonger

Det bästa med amerikanska flygbolag är att varje morgonflight jag har med AA eller UA kommer kabinpersonalen som snart skall servera mig i F med Starbucks eller Dunkins kaffe då man vet att det som dom själva serverar till kunderna är som (jag lånar lite) från några kända britter:
"American coffee is like making love in a canoe, it is fucking close to water!"

Ursäkta min OT...

För en vecka sedan bokade jag OSL-NYC-OSL för 3500:- (25-29 juni), och kan inte säga att jag tycker det känns jobbigt att jag måste betala för alkohol till maten.
och tror du att Asiater är överrepresenterade på en linje mellan Oslo och Newark? ;)
Jag har sett Stockholm-Newark T/R med Malaysia Airlines för under 2.500 SEK inkl. skatter för länge sedan. Enstaka exempel kan man alltid dra. :)

Snarare tycker jag det känns rätt med tydligare skillnader, så det får mig att vilja ha en SAS Plus- eller SAS Business-biljett istället.
Personligen köper jag inte Premium Economy eller Business class biljett för att få gratis dricka, utan för bättre stol.
Jag tror inte en sekund på att stora massan kommer att betala orimliga prisskillnaden mellan SAS Go och SAS Plus/SAS Business på longhaul.

och tror du att Asiater är överrepresenterade på en linje mellan Oslo och Newark? ;)
Jag har sett Stockholm-Newark T/R med Malaysia Airlines för under 2.500 SEK inkl. skatter för länge sedan. Enstaka exempel kan man alltid dra. :)

Det var såklart bara för att balansera ditt påstående om att SAS långt från har den billigaste biljetten på marknaden.

Personligen köper jag inte Premium Economy eller Business class biljett för att få gratis dricka, utan för bättre stol.
Jag tror inte en sekund på att stora massan kommer att betala orimliga prisskillnaden mellan SAS Go och SAS Plus/SAS Business på longhaul.

Nej, inte jag heller. Jag gör det för helheten. Att komma mer utvilad till resmålet. Att känna att semestern börjar redan när jag kommer till flygplatsen, istället för att börja när jag kliver av planet.

Det finns mycket pengar att hämta hos folk. I synnerhet snåla norrmän, som SAS borde kunna locka upp i SAS Plus/Business genom att förbättra konceptet och trycka mer på fördelarna som det inenbär.

Hur menar du att SAS borde ha gjort för att göra skillnaderna tydligare?

Samtliga studenter i Luleå mig veterligen, många flyger morgonflighter och väljer SAS över Norwegian just därför.
Själv såg jag det som ett stort plus i Go på morgonflighterna att frukost ingick.

Nu får man räkna in det i sin egen kalkyl över vad biljetten kostar antar jag.

Det ser inte ut som att någon från Luleå har fått vara med i denna undersökningen.

Det var såklart bara för att balansera ditt påstående om att SAS långt från har den billigaste biljetten på marknaden.
Jag tror att jag har ganska bra koll på vad SAS biljettpriser ligger mot konkurrenterna men vi släpper det. :)

Hur menar du att SAS borde ha gjort för att göra skillnaderna tydligare?
SAS avskaffade Business class och skaffade SAS Plus inom Europa/Norden då det var få som betalade Business class pga/tack vare företags resepolicy, dålig prissättning etc.

På long-haul har man redan klar skillnad mellan SAS Go, SAS Plus (f.d. Economy Extra) och SAS Business. Stolen.
Det är största skillnaden mellan long-haul och short-haul. På short-haul sitter man i stort sätt samma typ av stol. Var än man sitter i flygplanet.
Därför mitt svar är att det behövdes förtydligande av skillnaderna mellan SAS Go och SAS Plus på short-haul, men inte long-haul.

Toppen