Senaste nytt

Bästa Star Alliance Business till Maldiverna

...Dessutom behöver man inte visum till Indien numera så man kan stanna i BLR några dagar om man känner för det.

Har jag missat något eller menar du Visa on Arrival, som måste anmälas och betalas i förväg?

För två veckor sedan gällde vanligt visum eller eVisa för svenskar. Visa on arrival eller inget visum gäller inte för svenska pass. Kan inte tänka mig att det ändrats sedan dess.

Behövdes inte anmälas i förväg när jag var där sist vad jag kommer ihåg? Iallafall kan man åka in två ggr under en period.

Vi gick bara till höger vid arrival och det blev någon sorts 'mini-intervju' och sedan kunde vi gå in?

Varför skulle inte VoA gälla Svenskar??

Kollade och det är precis ett år sedan.

Det som gäller så vitt jag vet är att svenskar kan ansöka om e-visum, vilket jag lite slarvigt kallade Visa on Arrival. Det kostar $60 och måste ansökas om senast några dagar innan ankomst. Finns det något smidigare som svensk så tar jag gärna en länk till officiell information om det. Jag hade inte åkt till Indien utan e-visum eller ”riktigt” visum med den information som jag har idag.

Hur ser det ut med maldiverna nu? Vi är bjudna på brölopp i september -22 men verkar inte finnas några bonusresor alls med EB/SAS?

Hur ser det ut med maldiverna nu? Vi är bjudna på brölopp i september -22 men verkar inte finnas några bonusresor alls med EB/SAS?
Tyvärr är det väldigt svårt. Det finns till min vetskap bara tre bolag att välja på: Lufthansa, Austrian och Turkish. Jag hade gjort två saker:
1. Sök från stad utanför Sverige
2. Kolla om Air India har öppnat upp igen och kolla om du hittar nåt via Indien

Flög med Singapore förra gången och hem air india/Lufthansa.

Singapore flyger inte längre eller? Eller inte just nu kanske?

Toppen