Senaste nytt

Bästa Star Alliance Business till Maldiverna

Har inte åkt Thai sedan de slutade med 747 från Arlanda. Enligt kollega så ska man undvika Thai från Skandinavien då det är lite av charterstämning på de planen, A380 från London eller Paris är bra och slår åtminstone Swiss, LH och TK när man sammanväger service och hårdvara, bra lounger i London dessutom, inte bättre än Swiss Senator E i Zürich dock.

Sedan hänger det ju väldigt mycket på om personalen ombord har en bra dag eller inte...
Det är nog ändå ok i business kan jag tycka även från CPH där jag åkt några ggr.

Ah ok ja jag menade Thai från non-scandi flygplats :)
Då har jag noterat att den allmänna uppfattning kring Businessprodukten ombord (mat dryck, stol) rankas så här: (oaktat flygtider, dagsform på personal och markservice) :)

1. SQ
2. TG
3. OS
4. TK
5. LH

Swiss ovanför LH oftast, utom möjligen LH A380 vilken jag gillar i Business om man får fönsterplats. Men andra kan ha olika erfarenheter :)

Ah ok ja jag menade Thai från non-scandi flygplats :)
Då har jag noterat att den allmänna uppfattning kring Businessprodukten ombord (mat dryck, stol) rankas så här: (oaktat flygtider, dagsform på personal och markservice) :)

1. SQ
2. TG
3. OS
4. TK
5. LH

En nyfiken fråga...varför ska man använda dessa förkortningar på flygbolag...? För att man tycker det är kul att man är nördigt insatt i flygbranschen?
Man får ju googla för att förstå vad ni menar. :)

En nyfiken fråga...varför ska man använda dessa förkortningar på flygbolag...? För att man tycker det är kul att man är nördigt insatt i flygbranschen?

1. SQ = Singapore Airlines
2. TG = Thai Airways
3. OS = Austrian Airlines
4. TK = Turkish Airlines
5. L.H = Lufthansa

Ja visst är det nördigt. :) Och i just det här fallet så tänkte jag att bara de som flugit alla dessa bolag också kan koderna =ger insatta svar= de som inte kan koderna, de har nog inte så mycket att tillföra just här... :) nothing personal

Det är smidigt, sparar tid, och kräver inte alls att man är nördigt insatt i flygbranschen. Bara tillräckligt intresserad för att hänga här.

Jag hade valt SQ C alla gånger.

Dock kan jag vifta ett slag för LH i First till BLR som vi testade när vi var på Maldiverna för ca ett år sedan. Sträckan BLR-MLE är väldigt kort, BLR är en stor nybyggd internationell flygplats och tillgången i LH F på Award brukar vara mycket bra. Dessutom behöver man inte visum till Indien numera så man kan stanna i BLR några dagar om man känner för det.

I vårt fall blev det CPH-FRA-BLR-MLE och på returen det samma.

Toppen