Senaste nytt

Bästa Scandic hotellet i Sverige?

Agö

Medlem
Vilket Scandic i Köpenhamn skulle ni rekommendera?
Riktigt risiga allihopa. Det gäller i synnerhet Scandic Copenhagen (snuskskrapan vid sjöarna), Scandic Webers (uselt) och Scandic Sydhavn (du kan lika gärna bo i Odense). Palace vid Rådhusplatsen har ju vettigt läge men hotellet är dåligt. Bästa hotellet sett till standard är nog Front vid Nyhavn, det får anses vara OK.
 
Riktigt risiga allihopa. Det gäller i synnerhet Scandic Copenhagen (snuskskrapan vid sjöarna), Scandic Webers (uselt) och Scandic Sydhavn (du kan lika gärna bo i Odense). Palace vid Rådhusplatsen har ju vettigt läge men hotellet är dåligt. Bästa hotellet sett till standard är nog Front vid Nyhavn, det får anses vara OK.
Hade precis tänkt boka nått Scandic i Köpenhamn, vad i liknade prisklass är att föredra?
 

Agö

Medlem
Hade precis tänkt boka nått Scandic i Köpenhamn, vad i liknade prisklass är att föredra?
Glömde att det finns ett nyöppnat Scandic i Kødbyen (Vesterbro). Jag har inte bott där och har inte inkvarterat någon där heller men det kan du kika på. Om inte annat är det ju nytt och fräscht, sex månader gammalt.

Annars skulle jag kika på t ex Absalon, citizenM (nytt, bra läge, men vad jag förstår ganska små rum), Kong Arthur eller Skt Petri.
 

Borje L

Medlem
Ködbyen är väldigt fräscht och fint. Jag har bott där två gånger sedan december. Restaurangen är väldigt köttinriktad (vilket man kan förstå map var det ligger) så om man vill ha vegetariskt så är utbudet inte stort. Men väldigt fint och bra frukost. Finns parkering under hotellet sen är det bara en trappa upp till receptionen.
 
Toppen