Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya PLUS-kabin

Ser att det är lite blandat svar från folket här:

Åker LAX imorgon och fick CU till Plus. Vad rek ni? Har f.n rad 20. Är 180lång. Frugan lite kortare =) Hålla kvar på 20 eller ska man en tre sätare och hoppas på seatblock? Alt en tvåa lite längre bak?

Är det en A330-300 (333) som vi kommer att åka i?

Jag fixade inte att sitta i rad 20 och flyttade bak mig till 21 när jag åkte i puls från ARN-HKG för två veckor sedan. Kunde välja ganska friskt i kabinen. Vi var 4 st i plus. Är 181 cm lång

Både jag och min dotter uppskattar benutrymmet på rad 20! ARN-HKG.
Ca 10 pax i plus.
image.jpeg

Jag fixade inte att sitta i rad 20 och flyttade bak mig till 21 när jag åkte i puls från ARN-HKG för två veckor sedan. Kunde välja ganska friskt i kabinen. Vi var 4 st i plus. Är 181 cm lång

Satt på 21F inatt från EWR, inget att klaga på. Är 188 lång och kände inte att jag behövde mer plats. I måndags hade jag business i gamla kabinen samma mellan CPH och SFO, och jag vill nästan påstå, IMHO, att sittkomforten var väl så bra i nya Plus som i gamla C.

Ser att det är lite blandat svar från folket här:

Åker LAX imorgon och fick CU till Plus. Vad rek ni? Har f.n rad 20. Är 180lång. Frugan lite kortare =) Hålla kvar på 20 eller ska man en tre sätare och hoppas på seatblock? Alt en tvåa lite längre bak?

Är det en A330-300 (333) som vi kommer att åka i?
Jag åkte till LA på 20A och är lång och brukar klaga på benutrymme, tyckte dock att det var helt ok på 20A och störde mig inte på väggen framför.
Planet ni åker hit med ska vara en av de nya A330E som SAS fått senaste året (om de inte ändrar plan av någon anledning).
Jag är ca 185cm lång om det har betydelse. Jag har dock inget emot någon av de andra raderna heller förutom rad 22 som saknar ett fönster.

Hej, tacksam för hjälp. Jag är 196cm lång. Är platserna på rad 20 (längst fram i plus) att rekommendera eller ska jag boka något annat säte?

Toppen