Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya PLUS-kabin

MBA

Medlem
Föredrar också då hellre rad 21 så man slipper slå i fötterna i väggen framför rad 20. Kan inte sträcka ut benen fullt ut på den raden när jag ska sova.
 

Jonas H

Medlem
Jag upplevde ett par problem med skärmarna i ryggstöden, och det ena var att vinklingen inte räcker till om man är någorlunda lång och den framförvarande har fällt sitt ryggstöd. Då får man titta lite ovanifrån på skärmen vilket inte är någon höjdare.
Det andra var att om man vinklat skärmen krävdes det inte mycket rörelse av framförvarande för att den skulle rubbas ur läge. Detta kunde lösas hjälpligt med en tom snackspåse enligt nedan.
image.jpeg
 

AndersSt

Medlem
Man måste väl boka infant 24h innan eller så för att få en sån plats. Tror bara det är fönsterplatserna på rad 20 som är för infant.

Om man tittar på t ex Seatguru.com så ser det ut som om det finns fästen för basin på platser 20 B-G.
Ja ja, vi får se i morgon. Hur som helst ganska nöjd att åka i Plus för ynka 15 000 EB poäng. :)
 

AndersSt

Medlem
Jag satt på 20A och är väldigt nöjd, inget spring då toaletterna framför endast är för Business Class. Benstödet var faktiskt riktigt bekvämt. Dessutom får man 2 fönster helt för sig själv. Också väldigt lätt att ta sig ut till gång, förbi 20B.
 

Canadien

Medlem
Jag satt på 20A och är väldigt nöjd, inget spring då toaletterna framför endast är för Business Class. Benstödet var faktiskt riktigt bekvämt. Dessutom får man 2 fönster helt för sig själv. Också väldigt lätt att ta sig ut till gång, förbi 20B.

På Airbus 330 antar jag, eftersom det var toaletter framför. Någon som provat 340 på rad 20? Är det lika bra benutrymme som på 330?
 

Johan Hbg

Medlem
Vi skall åka till Peking och hem från Tokyo i vinter, två vuxna och två barn (5 och 8 år). Således bör det vara nya 340 på båda flygen. Det kommer bli PLUS kabinen. Någon som har tips vilka fyra platser som är bäst för en familj? Fönster är ett måste så de små kan se ut! Tacksam för all input.
 
Toppen