Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Har bokat ARN-LAX med frugan och vår när vi flyger 9 månaders dotter. Fick såterna 2D,2F. Någon som har erfarenhet utav att resa med spädbarn i nya kabinen??

När jag reser ensam är det alltid 1H så finns ingen egen erfarenhet utav andra sätten. Ser att 1D,1F är ledig men frågan är om man får ha spädbarn där?

Rest med spädbarn på 1H vilken är enda platsen i business med plats för basinett.

Jag har åkt SAS 2+2 med två gossar i den åldern. Blir bäst så, de behöver hjälp med IFE eller maten eller... Så en förälder plus ett barn i varje 2:a. Hade först 1+2+1 på hemresan (EWR-ARN) men ändrade till 2+2 efter erfarenheter att det var bra på ditresan.
Ett alternativ som jag testat och tycker fungerar bra är att ta två fönsterplatser bakom varandra, där barnet sitter främst och en vuxen bakom. Andra föräldern sitter med andra barnet på två mittenplatser i direkt anslutning till de två fönsterplatserna. Familjen blir rätt samlad, man får ett par fönsterplatser och kan hjälpa barnen vid behov. Barn gillar att titta ut genom fönstret och de kan turas om.

Hej, jag har bara flugit 2 gånger i nya SAS och jag hamnade båda gångerna med förvaringen och bordet mot gången. Det som irriterade mig vara att man var tvungen att fälla in bordet varje gång man skulle upp. Är det samma problem mot bordet placerat från gången eller går det att skjuta in det bara lite grann och ta sig ut? Det hade ju garanterat gått om armstödet var fällbart.
Ska man välja armstöd eller förvaringsfack mot gången?
OT: Har åkt flertalet gånger med Qatar Airways och måste säga att både stolar och framför allt servicen på SAS står sig slätt mot dom.

image.jpeg
Gjorde precis ett test på SK997... snarare en åttondel? ;)

Om man vill ha fönster plats på SAS A340 och har 7H, 8H, 9A och 10A att välja på.
Vilken plats är bäst?
Jag lutar åt att välja 10A.

Jag skulle välja 10A om det inte vore för att många från plus envisas med att gå på toaletten i C. Kabinpersonalen har ju inte samma koll där i "lilla kabinen" tyvärr. 7H är helt ok faktiskt, lugnare på den sidan eftersom "baren" ligger på den andra :) Jag skulle nog trots allt välja 10A och hoppas på lydiga plus-gäster.

Jag ska flyga A330-300 till Los Angeles och reser själv. Hur var det nu, jämna nummer så får man platsen närmast fönstret och bordet ut mot gången så det blir lite mer privat?

Toppen