Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Hittade ingen direkt lämplig tråd (och ville inte starta en ny för enbart detta) men i min senaste business-resa i helgen så märkte jag att SAS plockat bort madrass-skydden/överdraget. Fick inget på utresan och inget på hemresan. Fler som noterat det? Tråkigt! Stolarna är ju inte så rena direkt... Hoppas det är tillfälligt.
Jag frågade efter ett madrasskydd på senaste turen för en månad sen och fick ett. Fick svaret att man bara får dem on request för att det inte är så många som använde dem. Men de kanske är på utfasning.

1H vs 6A om man flyger till Tokyo? 6A lite mer privat, men kanske mer rörelse pga mitt i smeten samt nära snacksen + eventuellt bra vy över Mt Fuji.

1H, förhoppningsvis mindre rörelse. Extra space gör mig inget iom inte så lång.

10A är ett alternativ också, med risk att maten man vill ha tar slut.

1737474904167.png

1H vs 6A om man flyger till Tokyo? 6A lite mer privat, men kanske mer rörelse pga mitt i smeten samt nära snacksen + eventuellt bra vy över Mt Fuji.

Visa bifogad bild 161948
Antalet folk som rör sig runt i kabinen på en 14h flight är försumbar. Folk sitter ner på sin plats typ 99,9% av tiden.
Du har mer rörelse i främre galley än vad du har i gången i kabinen.

Då det är nattflight hade jag utan tvekan tagit 1H för mer utrymme

Visa bifogad bild 161948
Personligen föredrar jag 1A eller 1H trots de är 'mot gången'. Känns mer rymligt. Dessutom först på servering och därmed option på att gå i horisontalläge tidigare om så önskas.

Antalet folk som rör sig runt i kabinen på en 14h flight är försumbar. Folk sitter ner på sin plats typ 99,9% av tiden.
Du har mer rörelse i främre galley än vad du har i gången i kabinen.

Då det är nattflight hade jag utan tvekan tagit 1H för mer utrymme
Personligen föredrar jag 1A eller 1H trots de är 'mot gången'. Känns mer rymligt. Dessutom först på servering och därmed option på att gå i horisontalläge tidigare om så önskas.
Tack för feedback! Jag är nog lite av motsatsen att jag gillar när det är lite "trångt" o mysigt, så byter nog eventuellt till 10A och förbokar mat när det öppnar upp. Har inte gillar andra flygbolags aisle-seats i business, speciellt reverse herringbone setup...

Tack för feedback! Jag är nog lite av motsatsen att jag gillar när det är lite "trångt" o mysigt, så byter nog eventuellt till 10A och förbokar mat när det öppnar upp. Har inte gillar andra flygbolags aisle-seats i business, speciellt reverse herringbone setup...
På första raden kommer du aldrig ha någon som går förbi förutom crew, så ser inget problem med att sitta 20 cm närmre gången.

Och det är stir skillnad på sas stolar på 350 jämfört med reverse herringbone där man mer eller mindre ligger ute i gången.

Toppen