Senaste nytt

Bästa platserna i SAS nya business class?

Jag funderar på det här med risken att bli störd av att någon annan har små barn med sig. Jag har en 1.5-åring och både jag och min fru är överens om att vi inte ens skulle resa business class med honom då vi hela tiden skulle vara rädda att han störde andra som betalat dyrt. Tyvärr tänker väl inte alla så. Nu ska jag boka en 2-4-1 med en kompis i business och då vi båda är småbarnsföräldrar så skulle vi verkligen föredra att hamna så långt bort från eventuella infants som möjligt.. placerar de normalt småbarn längst fram eller är det helt slumpartat? Man kanske kan tycka att vi är hemska människor men vi reser iväg för att komma ifrån barnskrik några dagar och testar business för första gången så skulle bli rätt besvikna om vi fick spendera resan bredvid en kolikbebis..
1H är baby kabinett platsen så ta rad 8 i främre kabinen eller 9,10 om det är en 340. Längst bak kommer ni dock närmre galley och plus där det också kan vara liv.

Du kan inte påverka var andra hamnar eller gör så välj några säten ni är nöjda med och njut av resan.

Jag funderar på det här med risken att bli störd av att någon annan har små barn med sig. Jag har en 1.5-åring och både jag och min fru är överens om att vi inte ens skulle resa business class med honom då vi hela tiden skulle vara rädda att han störde andra som betalat dyrt. Tyvärr tänker väl inte alla så. Nu ska jag boka en 2-4-1 med en kompis i business och då vi båda är småbarnsföräldrar så skulle vi verkligen föredra att hamna så långt bort från eventuella infants som möjligt.. placerar de normalt småbarn längst fram eller är det helt slumpartat? Man kanske kan tycka att vi är hemska människor men vi reser iväg för att komma ifrån barnskrik några dagar och testar business för första gången så skulle bli rätt besvikna om vi fick spendera resan bredvid en kolikbebis..
Spännande. Jag förstår hur du tänker men när jag och min man får barn har vi tänkt att fortsätta åka business på long haul. Förhoppningvis skriker inte barnet, gör barnet det tycker jag nog det är lika jobbigt att det stör medpassagerarna oavsett vad de har betalat för sina biljetter.

Onekligen jobbigt om man hamnar bredvid en bebis som tex skulle skrika konstant i 8 h. Skulle ngt sådant hända lär ju föräldrarna vara stressade som vrak sedan.
Har rest med våra barn sen de vart 3 mån i både Eco o C och det har aldrig vart problem, tvärtom.

När jag reser själv så vill man ju ogärna hamna nära spädbarn, men samtidigt märker jag att min tolerans för barnskrik höjts väsentligt samt man automatiskt kopplar bort det lättare, pga egna ungarna antar jag.

På boose-lurarna och ta en grogg!

Tror dem flesta tänker så när man är ute och reser. Speciellt om man bokar business. Man vill komma ifrån barnskrik.;)

Ni är inte hemska på något sätt. Jag är personligen helt emot småbarn i premiumkabiner. Vad jag vet är det dock bara Malaysia Airlines som har (har haft?) förbud mot barn i premiumkabiner.

Man kommer dock långt med bra hörlurar och genom att skälla ut folk som låter sin avkomma bete sig hursomhelst ombord. Ofta är det inte de allra minsta som ställer till mest problem utan de som är något äldre och inte vaktas av sina föräldrar.

Ni är inte hemska på något sätt. Jag är personligen helt emot småbarn i premiumkabiner. Vad jag vet är det dock bara Malaysia Airlines som har (har haft?) förbud mot barn i premiumkabiner.

Man kommer dock långt med bra hörlurar och genom att skälla ut folk som låter sin avkomma bete sig hursomhelst ombord. Ofta är det inte de allra minsta som ställer till mest problem utan de som är något äldre och inte vaktas av sina föräldrar.

Föräldrarnas attityder gör ju mycket också. Hamnade framför ett par vars barn skrek större delen av en resa. De bad tusen gånger om ursäkt och gjorde sitt yttersta. Men vissa låter ju sin avkomma ränna upp och ner i gångarna utan någon som helst tillsyn.

Man kan ju inte göra nåt åt andra men man kan riskminimera, så att spädbarnsplatsen är på 1H var precis sån info jag var ute efter, då kan man iaf välja att sitta lite längre bak (förmodligen helst inte 8 dock). Har man otur så har man, men jag håller helt med om att föräldrarnas attityd är avgörande.
I vårt fall med småbarn handlar det lika mycket om att vi själva skulle få omöjligt att koppla av och njuta av komforten om lillen var med så ingen idé att resa business än. Barn är ju olika, men vår son har väldigt stor upptäckarlust så han skulle vilja utforska varenda plats utom sin egen. Och sova när man reser, det är sällan hans grej, inte ens i bilen.

Med det sagt kan man ju lika gärna få resan förstörd av ett gäng fulla ryssar som härjar i kabinen så man ska väl inte hänga upp sig för mycket på det här med barn.

Toppen