Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

jerixon

Medlem
Köpte dem idag då Webhallen hade dem för 1790:-
Har alltid varit sugen på dem då jag tycker ljudet i Sony är lite trist och de är sjukt plastiga.
Efter 3 år med daglig användning får alltså mina QC35 pensioneras och när vi åker till Singapore på Lördag så gör alltså Sennheiser Momentum Wireless premiär.
Jag har tidigare haft Sennheiser On Ear som är trådade (används fort när det är ont om plats i väskan vid One Bag Travel) samt en hel del andra märken.
Jag gillar verkligen designen på dessa dock och prisskillnaden mot H9i och B&W PX (som jag först siktat in mig på) var trots allt avgörande denna gång. Jag får en hyffsad tablet (behöver update) och ett par bra lurar för samma peng nu nämligen.

Webhallen.com

Någon som testat Sennheiser Momentum? Erfarenheter?

Har slitit på QC25 i många år men de har inte varit bländande bra att prata i telefon i. Nu gick de sönder på sista resan innan sommaren och när Bose 700 låg där i hyllan och väntade på mig så fanns det ingen återvändo. Skitnöjd!
9f692e20f947d9a9d23c97a6cc90192e.jpg

MTheC

Medlem
Har slitit på QC25 i många år men de har inte varit bländande bra att prata i telefon i. Nu gick de sönder på sista resan innan sommaren och när Bose 700 låg där i hyllan och väntade på mig så fanns det ingen återvändo. Skitnöjd!
9f692e20f947d9a9d23c97a6cc90192e.jpg
Ser snygga ut också! Har också spanat på dem, hur upplever du dem jämfört med QC25? Bättre ljudkvalitet?

Jag körde QC25 ett tag men var missnöjd både vad gäller kvalitet (bytte också 3 stycken på 1.5 år då de gick sönder efter 6 mån) och ljud.

RickardG

Medlem
Ser snygga ut också! Har också spanat på dem, hur upplever du dem jämfört med QC25? Bättre ljudkvalitet?

Jag körde QC25 ett tag men var missnöjd både vad gäller kvalitet (bytte också 3 stycken på 1.5 år då de gick sönder efter 6 mån) och ljud.
Jag har QC25, QC35 och NC700. De sistnämnda har bättre ljudkvalitet, bättre brusreducering och har några trevliga detaljer som info om kvarvarande batteritid (inte %) och touchkontroll på ena kåpan, samt snabbläge för att pausa musik och kapa brusreducering när man vill prata med någon utan att ta av lurarna.
Nackdelen är att de är betydligt större i ihopfällt läge, och jag har svårt att motivera prisskillnaden mot QC35 nu när de sänkts.

Har också köpt NC700 och är nöjd med ljudet och brusreducering - En liten, men märkbar uppgradering från QC35. Nackdelen är att de har en hel del barnsjukdomar - Appen (som man måste använda för att registrera) kan var svårt att få igång och det finns diverse andra småproblem på Bose forumet. Allt löser sig väl så småningom genom firmware updates, men om man blir irreterad på det minsta lilla får man väl avvaktar litegrann på NC700 tills allt är 100% felfritt.

Toppen