Senaste nytt

Bästa noise-cancelling hörlurarna?

Jag köpte ett par QC15 för ett par veckor sedan och använde dem första gången på flygplan förra veckan, CPH-FRA-CPH. Mycket nöjd!

Forskjellen mellom QC15 og QC25 er minimal på lydkvalitet, og lite merkbar på dempning. Komfort er egentlig helt lik. Får man bra deal på QC15 er det klart det beste valget. ;)

@Kiev - noen tips på billig, men bra headset som ikke er noise cancelling? Som tåler regn, snø og som man ikke knekker sammen i gråt av hvis de blir borte eller ødelagt? Jeg har nå jobbet meg gjennom 5 stk Koss Porta Pro og 2 stk AKG K418 (eller noe deromkring), men alle får ledningsbrudd og "mono"-lyd til slutt.

Er mektig lei av ledningsbrudd, men må ha noe jeg kan bruke i regn... Tips? Ikke in ear....

@Aurora, det er veldig få gode (og rimelige) headsett som tåler vann:(
Det som oftest dreper headsett er som du sier ledningskvaliteten. Det hender jo at man reiser seg for å gå til galley for å hente mer god drikke, og så plutselig har man dratt av ledningen. Lett å glemme unplug etter litt sprudlevann på SAS longhaul :cool:
Derfor er typene med god kabel og godt påstøpt plugg best, eller helst typer som har løs ledning som kan byttes.
Jeg ville nok gått for en type litt opp over de du nevner, både for lydkvalitet og levetid. Bose har jo klokker uten demping som er gode og kan bytte ledning og puter osv, og de ser nå i alle fall relativt vanntålige ut. Likeens har mange av de "nye" produsentene meget gode og solide klokker rundt tusenlappen med utbyttbar ledning. Det Marshall-settet som var i gave til EBD/EBP er et godt eksempel som ser ut til å tåle litt regn, men ligger vel på 1500+ utenom kampanjene. Bare å samle poeng ;)

Min tolkning av hans tidigare inlägg är nog: "nej, inte direkt" eller mer nyanserat: "bara om pengarna inte spelar roll och du absolut måste ha det senaste och bästa".
Om man kan få ett par QC25 för 99 dollar i inbyte mot ett par gamla QC15 så är det en no-brainer. Om inte så behåller jag QC15 ett tag till.

@Kiev - takk for tilbakemelding. Det er faktisk det at jeg "ruller ledningen rundt headsettet" som jeg tror tar knekken på de. Gjør det helt uforvarende. Det siste koss-settet med "tøy" utenpå ledninga har holdt bemerkelsesverdig lenge, og bruddet er faktisk ikke synlig for en gangs skyld. Ellers har tretthetbruddene kommet på rekke og rad rett ved fusen mellom ledning og plugg..

Nu vel. Får tenke litt på det. Mulig økonomien min bare går for enda et koss-crap sett, og så får jeg spare til noe mer stødig. MÅ ha noe på bussen, asap, jeg er blitt for gammel for den hodeløse tenårspreiken til disse skoleelevene som ofte tar bussen med meg :D

Om man köpt hörlurar på någon av de stora elektronikkedjorna och får kabelnrott inom ett år kan jag tipsa om att det oftast finns ganska generösa garanter. Jag har själv bytt in-ear lurar tre gånger på Elgiganten pga kabelbrott, och varje gång har jag inom 4-5 minuter gått därifrån med helt nya. En gång hade t.o.m. priset gått ner några hundra sedan jag köpte och då fick jag förutom nya lurar tillbaks mellanskillnaden också.

Toppen